Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INI MAT TAISON ADALAH ORANG NUAR .....

Cita-cita Anwar Jadi PM Berkubur?

September 1, 2014

DrAzman Ibrahim

Ramai orang yang kata termasuk Tan Sri Mad Taib bekas MB Selangor, bahawa PAS akan rugi jika keluar PR. Ya! Saya akui memang rugi. Tapi bukan hanya PAS yang rugi, PKR dan DAP juga rugi.

Persoalannya, bila pula pimpinan PAS keluar kenyataan kata nak keluar dari PR? Kalau kenyataan yang kata PAS tidak lagi diperlukan dalam PR oleh 2 lagi parti banyak juga saya dengar. Tapi pimpinan PAS tak ada pun nak melatah.

Sejarah membuktikan bila berpakat, PAS tak khianat. PAS masuk BN. Bukan PAS yang keluar tapi ditendang keluar. PAS dalam APU, bukan PAS yang keluar tapi Semangat 46 yang gali kubur sendiri. PAS dalam Barisan Alternatif, bukan PAS yang keluar tapi DAP yang menarik diri.

Sekarang dalam PR. Kalau PAS dikeluarkan, jangan ingat PAS akan menangis. Tidak sama sekali. PR bukan aqidah, aqidah perjuangan kita adalah Islam. Tetapi apabila berpakat, Islam mengajar kita untuk setia dengan perjanjian.

Yang pastinya, kalau PAS dikeluarkan dari PR, cita-cita seorang hamba Allah untuk jadi PM akan berkubur terus!

7 orang berkata:

Anonymous said...

Kalau pakatan tak berpecah pun,cita,cita orang itu untok jadi pm tak akan tercapai.
Sebab. November ini orang itu akan bergelar banduan. Pru 14 akan diadakan paling lewat 2018. Orang itu masih didalam atau belum cukop edah untok beliau bergiat semula dalam politik. Dan yang paling parah lagi bila dia keluar nanti rumahnya ( pkr) telah ditelan bumi.
Kpd.macai anwar dan anwarinas dalam pas ,lupakanlah impian nak jadi menteri ,bila bong nuar jadi pm. Ubahlah kiblat kamu
Semoga impian itu hidup semula.

Anonymous said...

Selagi amno memerintah selagi tu la negara huru hara...

Anonymous said...

Setuju sangat. Selagi umno memerintah.negara huru hara. Tapi,dengan senario hari ini,jika pakatoon memerintah,negara akan hancor.

Anonymous said...

Amno memang celaka dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

Umno/bn tetap akan terus memerintah Malaysia.pakatan Rakyat akan bungkus.umno/bn ada ramai think tank nya.pakatan Rakyat hanya seorang think tank nya.nama dia Rafizi.anwar akan jadi pm di sungai buloh.

Anonymous said...

Macai2 umno sudah naik miang

Anonymous said...

Biarlah umno/BN perintah kita pakat mampus ramai2 tengok ajelah hatga barang pun dia tak mampu kawal kecuali harga kangkung

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.