Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PADAN MUKA HANGPA

CINA MANA-MANAPUN SAMA, ASALKAN CINA MEMANG LAGU TU LA PERANGAI MEREKA, BAGI LA LAGI APA YANG HANGPA ADA, SELAMAAAAAAT !- Pak Karamu

 

Kami Dilayan Bagaikan Pendatang Bila Melawat Ke Forest City, Nak Bergambar Pun Dilarang Warga Asing - Luahan Anak Johor.

Ini apa yang kami jumpa dilaman sosial. 

"Aku anak Johor. Selalu ke Forest City. Harga rumah memang mahal. 1 juta ke atas. Selalu bawa member. Pemandangan memang la cantik. Tapi sayang nak bergambar langsung tak dibenarkan. Terasa hinanya diri bila warga asing yang melarang.." - Anak Johor.


Dan apabila kami scroll di ruangan komen, kami jumpa ini.

"Walaupun kebenaran memang pahit, ya 100% benar kenyataan itu" - Naqim.


"Memang ramai warga China yang beli. Setiap minggu ada je yang datang tengok by bas" - Terumbu Karang, Hafiz Awang.



"Aku setuju sebab aku pun pernah kena, tapi aku tak berdiam diri, aku balas balik kata-kata pak guard warga asing tu" - Al Grasso Zeed.



Dalam pada itu, kami juga ternampak sebaran Lina Ina.



Menurut individu yang berkongsikan gambar tersebut di laman sosial, di Forest City, pembeli boleh melakukan urusniaga jual-beli dengan menggunakan matawang Yuan (China). Mungkin kerana terdapat ramai pelancong dan pekerja dari China di sana agaknya yang membuatkan matawang tersebut diterima secara meluas di kawasan Forest City. 

Namun ada juga pihak yang menafikan sebaran gambar tersebut. Menurut pihak yang menafikan, Forest City masih lagi dalam frasa pembangunan. Belum disiapkan lagi sepenuhnya mana mungkin wujudnya kedai yang telah beroperasi. Oleh itu, haruslah netizens menghentikan sebaran gambar-gambar yang mendorong ke arah fitnah.

Mana satu yang betul agaknya?

Kita tunggu jawapan dari orang-orang Johor sendiri.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Oiii bodo..
Bukan cina mesia la.. tapi china kominis la

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.