Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SULTAN SUDAH MURKA DENGAN MAHADHIR

Sultan Ibrahim bidas Tun M
Sultan Ibrahim bidas Tun M
Sultan Ibrahim bidas Tun M
 
SULTAN Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar tersinggung dan terluka dengan kenyataan sesetengah ahli politik yang memutar belit terhadap pelaburan China di negeri itu dan anggap sekiranya keadaan ini tidak diperbetulkan, pastinya menyebabkan pelabur menarik keluar modal daripada Johor.

Baginda turut membidas bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana meletakkan kepentingan politik melebihi kepentingan rakyat Malaysia terutama sekali di Johor.

Baginda bertitah, Mahathir cuba memainkan “politik ketakutan dan perkauman” dalam cubaannya menghalau pelaburan China dari negeri itu, namun yakin ia yang tidak ada tempat di Johor kerana baginda tidak percaya kepada politik perkauman.

“Cukuplah. Beta telah cuba mengawal diri daripada mengulas mengenai kontroversi membabitkan Forest City yang dibangkitkan Dr Mahathir dan penyokongnya.

“Namun Dr Mahathir sudah keterlaluan dengan memutarbelitkan isu ini. Beliau mendakwa kira-kira 700,000 rakyat China akan tinggal di Johor Bahru dan taraf kewarganegaraan akan diberikan dan sebilangan besar tanah telah dijual kepada China," titah baginda ketika ditemu bual oleh The Star yang turut disiarkan dalam muka depan Sin Chew Jit Poh, semalam.

Titah Baginda lagi, bekas perdana menteri itu turut memberi gambaran bahawa Johor menyerahkan tanah kepada rakyat China, malah membandingkan bagaimana kita menyerahkan Singapura kepada British.

Sultan Ibrahim bertitah, Forest City akan dibina dia atas tanah yang ditambak dan kebanyakannya ialah unit kondominium serta unit strata.

“Saya ingin bertanya kepada Dr Mahathir apakah pembeli warga asing ini boleh dapat membawa balik apartmen itu ke negara mereka atau membawa seinci tanah yang telah ditambak ini.

"Projek pembangunan campuran di Forest City bukan hanya untuk pelabur China tetapi sesiapa sahaja di seluruh dunia termasuk rakyat Johor. Projek ini akan meluaskan saiz tanah di Johor dan kedaulatannya,” titah baginda.

Jelas baginda, apabila siap kelak, Forest City akan memberi impak besar dengan menambahkan pendapatan kepada kerajaan negeri dari segi cukai dan menyediakan kira-kira 200,000 peluang pekerjaan.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Batu api dah bersuara..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.