Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Cikgu Bard tinggalkan PKR

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : Cucu Mat Kilau

Seandainya spekualasi yang disampaikan itu benar; pertama adalah hak demokrasi Cikgu Bard. Kedua, beliau pasti dikutuk gila2.

Untuk tajuk kedua, Cikgu Bard dah lali dikutuk UMNO. Tapi rasanya belum lagi dikutuk oleh parti sendiri, dikutuk oleh PKR sendiri. Harap Cikgu Bard boleh melaluinya. Kalau PAS Reform, gua dan rakan2 dah lali. Dipulau, disisih dan dipecat oleh kedua2 pihak. Baik UMNO, PAS, PKR dan atas pagar. Sehingga uma melarikan diri ke Ireland sekarang ni. Kah3..

Bukan memperlekehkan, tapi sekadar mengingatkan, bahawasanya, setakat Melayu, jarang yang boleh bergerak tanpa parti yang sudah sedia ada. Ezam keluar dari PKR. Cuba bergerak dengan GERAK. Tak boleh blah... masuk UMNO. Zaid Ibrahim pun begitu. Sekadar mody parti yang sudah sedia ada.

Dalam sejarah Malaysia, jika bercakap asbab individu, hanya Anwar sahaja bergerak dengan parti politik sendiri. Setakat ini. Ketua Umum PKR adalah Anwar. Tidak boleh dicabar. Presiden adalah isteri. Segan nak cabar. UMNO pula ditubuhkan oleh British. Nama pun dalam BI. PAS ditubuhkan secara berkumpulan. Semangat 46 yang ditubuhkan secara berkumpulan pun out.

Jika Cikgu Bard boleh bergerak dengan SAMM, menjadi kuasa ketiga dari anak muda, gua fikir nak bincang dengan rakan2 PAS Reform untuk JV dengan SAMM, tanpa menghilangkan suara lantang PAS Reform. Wallahualam. Cuma, tanpa label mana2 jenama gergasi, sukar untuk kuasa ketiga menghantar orang seperti Cikgu Bard ke parlimen. Semenanjung Malaysia masih sukar untuk politik itu. Sarawak lain. Kalau calon kuat, dia boleh menewaskan jenama gergasi.

Seterusnya, jika Cikgu Bard nak join KITA, pun gua rasa terbaik. KITA juga boleh membentuk kuasa ketiga. Kekuatan Cikgu Bard gua rasa mampu melonjakkan KITA. Apatah lagi KITA sudah mempunyai kekuatan saraf dengan kemasukan MSK. Ke guane gu?

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.