Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Pelajaran PASANG KONDOM Pada PISANG Ditentang

ENGLAND - Parlimen England mendesak kurikulum pendidikan seks supaya mengajar pelajar remaja sekolah supaya menolak hubungan seksual.

Usul ini disampaikan anggota parlimen dari Parti Konservatif, Nadine Dorries. Menurut Nadine, material pelajaran ini berguna agar pelajar dapat menghindari penyakit seksual berjangkit dan kehamilan pada usia muda.

Ketika ini, para pelajar diajarkan cara memasang kondom pada pisang dan mendiagnosis penyakit yang menghinggapi diri sednri, tetapi tidak diajar cara menolak melakukan hubungan seksual.

Ketika bercakap di Majlis Rendah Parlimen England (House of Commons), Dorries menegaskan masyarakat merupakan “sebahagian dari (pengaruh) seks”.

"Seks awal di kalangan remaja didorong oleh rancangan televisyen yang meransang (keinginan) seks, agen yang menjual majalah porno, dan kedai-kedau yang menjual barangan provokatif seperti boneka yang mengenakan bikini untuk kanak-kanak yang berusia tujuh tahun," kata Dorries seperti dikutip dari Telegraph, Khamis (5/5/2011).

Pada Rabu (4/5/2011), Dorries membentangkankan Rancangan Undang-Undang (RUU) Ten-Minute Rule di hadapan House of Commons. RUU ini menyeru semua sekolah agar memberikan pendidikan seks tambahan kepada anak perempuan usia 13 hingga 16 tahun.

Kemungkinan rancangan undang-undang (RUU) ini diluluskan menjadi undang-undang memang sangat sukar. Namun usulan Dorries mengundang protes di laman jaringan sosial, Twitter. Banyak pengguna Twitter yang menyatakan, isu ini hanya fokus kepada perempuan yang menjadi korban lelaki.

Pengguna Twitter yang lain menuduh Dorries mengamalkan double standard kerana pada Januari lalu, anggota parlimen dari Mid Bedfordshire ini diketahui menjalinkan hubungan dengan lelaki yang sudah beristeri dan mempunyai dua anak.

Sementara itu, anggota parlimen dari Parti Buruh, Chris Bryant menyatakan RUU ini merupakan produk perundangan paling gila. “Saya bukan pakar, tapi menurut saya jika Anda ingin mengatasi kehamilan remaja, Anda harus berbicara dengan anak laki-laki dan perempuan,” jelas Chris.

Dorries mengusulkan, RUU akan mengharuskan sekolah mengajar kelebihan jika menolak dari melakukan aktiviti seksual ini, agar dibawa ke parlimen. Ibu dari dari tiga orang anak ini juga dikenali sebagai anti-pengguguran. Dia berkeras usulnya ini akan 'menjaga' gadis-gadis muda.

Nadine Dorries


Dia menyatakan, guru harus membuatkan remaja perempuan lebih sedar akan manfaat tidak melakukan hubungan seks sebagai sebahagian dari pelajaran seks tradisional.

“Ini merupakan jawapan untuk mengakhiri perjuangan kita akan tingginya aktiviti seksual dan kehamilan remaja. Caranya ialah dengan mengajar anak perempuan dan lelaki kita dengan mengatakan ‘tidak’ sebagai sebahagian dari pendidikan seks wajib mereka,” katanya.

Menurutnya, mengajarkan anak yang berusia usia tujuh tahun untuk menggunakan kondom pada pisang sama seperti, ‘Sekarang pergi dan cuba (lakukannya) sendiri’. "Kanak-kanak diajarkan untuk melakukan hubungan seks yang selamat, tetapi tidak diajar mengatakan tidak pada kekasih yang mengajak melakukan hubungan seksual,” jelasnya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.