Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Shahrizat: Rumah Anak Yatim Madrasah Al-Taqwa tak daftar di JKM

May 22, 2011
Tan Sri Muhyiddin Yassin (kanan) diberi penerangan oleh Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai di lokasi tragedi. — Foto oleh Choo Choy May
KUALA LUMPUR, 22 Mei — Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Kampung Gahal, Hulu Langat tidak berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat atau mana-mana agensi di bawah Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. 
 
Menterinya Datuk Seri Shahrizat Jalil berkata beliau juga tidak pasti sama ada rumah anak yatim itu berdaftar di bawah mana-mana agensi di kementerian lain.

“Yang terlibat (dalam tragedi ini) ada pelajar, ada anak yatim, ada guru. Kita tidak tahu ia di bawah agensi mana,” katanya kepada pemberita semasa melawat kawasan kejadian tanah runtuh di rumah anak yatim itu.

Dipetik Bernama, Shahrizat berkata beliau akan mengadakan pertemuan dengan agensi dan kementerian berkaitan dalam masa terdekat untuk mengetahui status rumah anak yatim itu.


Dalam pada itu, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan akan memberikan bantuan RM10,000 kepada setiap keluarga mangsa yang terkorban dalam tragedi tanah runtuh.

Selain itu, katanya kerajaan akan menanggung perbelanjaan kos rawatan mangsa yang cedera dan menerima rawatan di Hospital Ampang, Hospital Kajang, Hospital Serdang dan Hospital Kuala Lumpur.

“Saya rasa sedih dan ucapkan takziah terhadap tragedi yang menimpa,” katanya kepada pemberita semasa melawat kawasan tanah runtuh tengah malam tadi.

Muhyiddin berkata kerajaan akan mendapatkan laporan lengkap mengenai punca kejadian tanah runtuh.

Muhyiddin turut menyampaikan ucapan takziah daripada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah serta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor kepada waris mangsa.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.