Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KENYATAAN YANG MELEMAHKAN UMNO/BN

Perhimpunan UMNO di Bukit Jalil bukan penentu kemenangan dalam pilihanraya

Sambutan ulangtahun UMNO yang ke 66 di Stadium Bukit Jalil semalam ternyata berjaya membangkitkan suasana kekuatan UMNO terkini. Wajah-wajah anak muda, remaja dan belia yang cintakan keamanan dan kedamaian terpancar dengan serlah.

Ini berbeza dengan‘backdrop’ UMNO yang selama ini hanya mempamirkan perhimpunan agung UMNO dalam Dewan PWTC sahaja. Di mana rata-rata dihadiri perwakilan terpilih dari bahagian-bahagian yang wajahnya hanya tua-tua dan veteran politikus yang sama setiap tahun. Gambaran dan persepsi mereka yang diluar UMNO adalah UMNO parti tua yang balik-baliknya dikuasai wajah-wajah yang sama dan tidak berubah. Ternyata perhimpunan semalam menyaksikan sebaliknya.


Lebih kurang 10 minit mukadimah ucapan Presiden UMNO DS Najib menghentam Perhimpunan Bersih 3.0 yang berhimpun untuk mengulingkan Kerajaan atau dalam maksud yang lebih tepat untuk menggulingkan UMNO dan Barisan Nasional parti yang memerintah.


Apapun perhimpunan semalam bukan kayu pengukur atau gelombang yang akan menentukan kemenangan pilihanraya kepada BN kerana DS Najib selaku Pengerusi Barisan Nasional harus mengadakan satu lagi perhimpunan dengan mengumpulkan seluruh ‘wajah-wajah’ parti komponen Barisan Nasional. Jika ini dapat dilakukan dengan kehadiran jutaan parti komponen barulah DS Najib boleh mengistiharkan tarikh pilihanraya.


Hakikatnya tidak kurang sedikit rakyat yang cintakan keamanan dan keharmonian kaum dalam negara ini menarik nafas lega bahawa negara ini masih berada di bawah kempimpinan yang waras, bijak dan tidak beremosi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.