Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Friday, November 2, 2012

Jabatan Agama Iblis dan Syaitan (JAIS)

 Setan Syaitan Sultan
Hanya di Malaysia, Sultan dan Raja Melayu secara otomatik menjadi ketua agama Islam negeri berkenaan. Manakala Agong pula diangkat menjadi Ketua Agama Islam negara dan di negeri-negeri yang tiada bersultan.

Adalah sesuatu yang amat memalukan malah mencemar kesucian Islam apabila terdapat sesetengah Sultan dan Raja Melayu berperangai seperti syaitan, turut diwartakan sebagai ketua agama Islam!!!

Suatu ketika, seorang Sultan didakwa telah bertindak seperti haiwan liar apabila dia menjadi pembunuh seorang hamba Allah menggunakan kayu golfnya. Hari ini, anak Sultan yang bertindak seperti haiwan liar itu diangkat menjadi Sultan dan menjadi ketua agama di negerinya!!!

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR Dr Badrulamin Bahron (gambar kanan) didakwa ditahan dalam serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas satu acara dianjurkan bekas pengikut Al-Arqam di Rawang.

Akhbar Utusan Malaysia mendakwa, Badrulamin merupakan tetamu khas bagi majlis sambutan ulang tahun kelahiran pengasas pergerakan itu, Ashaari Muhammad itu.

Laporan itu menyebut, beliau merupakan antara beberapa individu yang ditahan dalam serbuan ke atas majlis konsert bertemakan "Abuya Terus Memimpin Walaupun Ghaib" itu.

Sumber yang dipetik dalam laporan itu berkata, konsert berkenaan didapati "membantu menghidupkan fahaman Al-Arqam" dan melanggar arahan mufti mengikut Seksyen 12C Enakmen Jenayah Syariah Selangor.

Dalam operasi ke atas majlis yang dihadiri kira-kira 3,500 orang malam tadi, JAIS turut merampas kain rentang dengan tulisan yang didakwa "cuba menghidupkan semula ajaran Al-Arqam", lapor Utusan.

Golongan pengikut Al-Arqam membangunkan entiti korporat kumpulan Global Ikhwan Sdn Bhd bagi mempertahankan empayar perniagaan Ashaari, selepas pergerakan itu diharamkan pada 1994.

Syarikat tersebut diasaskan pada 2009 selepas pihak berkuasa mengenakan tekanan ke atas Rufaqa Corporation Sdn Bhd yang ditubuhkan oleh kumpulan sama pada 2006.

Ashaari meninggal dunia pada 13 Mei 2010.

Nota: Maksiat yang dilakukan oleh para menteri dan bini-bini menteri dibiarkan tanpa apa-apa teguran oleh para Mufti dan penasihat agama. Bila pertubuhan yang cuba menyemarakkan syiar Islam, dihalang dan disekat oleh regim zalim Umno Barisan Nasional.
 
KERAJAAN RAKYAT

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.