Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
NGO Islam bersatu kumpul dana
Wartawan Sinar Harian
22 November 2012
SHAH ALAM – Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam menyeru rakyat menyokong Tabung Bantuan Kemanusiaan Palestin yang akan dilancarkan Global Peace Mission Malaysia (GPMM), Jumaat ini.

Presiden Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), Ahmad Fahmi Samsudin berkata, mahasiswa digalak bersama membantu menyumbang wang dan tenaga demi keamanan sejagat.

Beliau berkata, mereka juga mengadakan beberapa program kesedaran di kalangan mahasiswa di universiti sekitar Lembah Klang.

“Malah, kami menganjurkan Forum Lorong Tengah di Universiti Islam Antarabangsa, Gombak, dengan mengumpul tokoh Palestin untuk ceritakan pengalaman mereka.
 
“Kami mahu mahasiswa bergerak bersama NGO Islam yang lain mengecam tindakan kejam Zionis daripada terus menyerang dan membunuh masyarakat Islam,” katanya.

Menurutnya, pihaknya akan mengadakan demonstrasi di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat selepas solat Jumat dan menyeru masyarakat turut sama membantah perbuatan Israel itu.

Setiausaha Agung Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah), Abdul Halim Ismail berkata, pertubuhan itu turut sokong usaha GPMM dan salur derma daripada pemimpin, ahli dan masyarakat.

“Kami tumpu usaha kumpul dana dan diguna sebaiknya untuk beli barang keperluan dan perubatan apabila sukarelawan ke Gaza 26 November ini,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.