Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Hishammuddin hanya laksana tugas, Rais jawab Musa

5 Disember 2012
Rais Yatim
Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim
KUALA LUMPUR -  Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim hari ini menyelar pihak yang mempertikaikan dan mengkritik tugas serta tanggungjawab yang dilaksanakan oleh seseorang menteri.
Beliau memberi contoh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, yang baru-baru ini didakwa mencampuri urusan Polis Diraja Malaysia (PDRM), sedangkan Hishammuddin hanya melaksanakan tugas yang diamanahkan.
Kata Rais, mereka yang membuat kritikan itu sebenarnya tidak arif dalam perihal undang-undang dan seharusnya menginsafi perbuatan itu.
"Berasaskan undang-undang negara, saya berpendapat Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab di bawah Akta Polis. Beliau adalah peneraju utama keselamatan di dalam negara dan beliau juga bertanggungjawab kepada PDRM.

"Beliau juga merupakan pengerusi kepada Suruhanjaya Polis Diraja Malaysia, jadi sebagai pengerusi, beliau bertanggungjawab untuk kebajikan, kenaikan pangkat dan perkara-perkara membangunkan pasukan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan program Himpunan Kasih Sayang Komuniti 1Malaysia Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya di sini, semalam.
Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas laporan portal berita bahawa bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan mendakwa pasukan polis semasa di bawah pimpinannya berdepan dengan campur tangan Hishammuddin.
Rais turut menafikan kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa Perhimpunan Agung Umno 2012 yang berakhir Sabtu lepas gagal menyentuh isu asas melibatkan kepentingan rakyat, sebaliknya menjadi medan serangan terhadap pakatan pembangkang.
"Kita (Umno) tidak menyerang, kita hanya menyatakan perkara-perkara yang jelas berasaskan pada fakta dan fakta-fakta yang telah dikeluarkan itu adalah perkara yang boleh disemak semula benarnya.
"Kita sebenarnya tidak harus bermusuh secara peribadi, tetapi kita hanya mendirikan kebenaran dari segi dasar dan dasar-dasar ini mesti diperhitung oleh rakyat secara positif dan perkara-perkara negatif kita mesti ketepikan," katanya.
Mengenai PDRM, Rais berkata kerajaan tidak pernah melupakan sumbangan anggota polis dalam menjaga keselamatan, ketenteraman dan kesejahteraan masyarakat dan negara.
"Contohnya, hari ini kita membantu dengan memberikan sumbangan kepada anggota polis yang memerlukan, termasuk keluarga mereka dan anak-anak mereka yang cemerlang dalam pelajaran," katanya.

Beliau berkata, program yang dianjurkan oleh kementeriannya melalui Jabatan Penerangan itu akan diteruskan ke seluruh negara.
Pada majlis itu, Rais menyampaikan netbook kepada 48 anak anggota polis di IPD Ampang Jaya yang memperoleh keputusan cemerlang dalam peperiksaan.

Beliau turut menyerahkan sumbangan kerusi roda kepada seorang anggota polis, Abdul Khalid Che Ros dan isteri seorang anggota polis, Habsah Jawawee yang menghidap strok selain cek bernilai RM20,000 kepada Kelab Polis Ampang Jaya.

Terdahulu, Rais melawat rumah Koperal Aziz Md Dom, 53, di Taman Cempaka di sini yang menghidap strok dan menyampaikan sumbangan. - Bernama



 

 
  • Khairulanuar Abd Rahman ·  Top Commenter · Universiti Malaysia Sabah
    Hahahaha... baik punya cover! Yg hairannya, knp mamat ni plak yg menjawabnya, disaat Hishamudin diam seribu bahasa dan tengah terkapai2 mencari hujah utk menangkis kenyataan Musa Hasan??? Isu scandal dia dgn amah indon pon x selesai2... cbuk nak jd tukang cakap masalah org...
    • Zamzamir B Mansor · Unikl msi
      entah...Hai.. Jom jana income ke-3 hanya guna pakai
      sistem http://stiforp.com/Amrwerat83 , tak pandai
      menaja pun tetap jana income pasif!"
    • Saleem Mohd Zain ·  Top Commenter
      Hishammuddin hanya laksana tugas, Rais jawab Musa, apa lubang orang tua ni...? tutup lubang salah, lain kali gali lubang sendiri tutup lubang sendiri...
    • Zinbad Battle Station ·  Top Commenter · Smk victoria kl
      sepatutnya menteri wanita yang bagi sumbangan ni..hehe
  • Akira Bakhtiar ·  Top Commenter · Malaysia Maritime Academy
    HISHAMUDDIN PERLU JAWAB SENDIRI ATAS DAKWAAN YG BELIAU MENGGANGU SERTA MENCAMPURI URUSAN SERTA SIASATAN POLIS. RAIS YATIM PEMBAKAR JAMBATAN YG KINI JADI CUBA JADI AHLI BOMBA KPD HISHAMUDDIN LEBIH BAIK KIRA BERAPA JUMLAH TANDAS AWAM DAN MUZIUM DAHULU. KERJA SENDIRI TAK SELESAI LAGI NAK URUSKAN HAL ORG LAIN. INDONESIAN MAID APA CERITA?
  • Nurul Izzati ·  Top Commenter · Works at Student
    dia datang... dengan kanta dan kalkulatornyaa... Datuk nanti perhimpunan kebangkitan rakyat 12 jan 2013 kira elok2 jumlah yg datang tau... nk pinjam kalkulator saya pun bolih, siap scintific lg gerenti tepat hihihi...
  • Haji Mohd Yusof Muda ·  Top Commenter
    Daripada membiarkan Hishammuddin membisu...lebih baik Rais menjawab...sekurang-kurangnya tuduhan berjawab juga...tapi apa perkara yang Hisham ganggu menyebabkan KPN berasa tidak selesa? Ini yang menjadi persoalan di fikiran rakyat...
    • Mohd Rafiah Mohd Yusoh ·  Top Commenter · Port Dickson
      Menteri sediakan peruntukan kewangan dan gubal akta di parlimen. Yang melaksanakan akta adalah pihak pelaksana iaitu Pasukan Polis, kalau Menteri nak melaksanakan akta Dia kena pergi kursus Asas Polis dan mendapat Tauliah daripada Agung sekiranya ingin menjalankan tugas pegawai Polis. Lepas tu kalau dia nak keluarkan Saman Trafik pun Boleh. Ikut prosedur lah.
      • Shillo Sonia
        Dah ada balaci tukang jawab ye..
        • Pok Nuss ·  Top Commenter · Kuala Terengganu
          Yg jelas Musa lebih tahu undang2 drp Rais....Rais hanya tahu hal2 joget menari...
          Bila Musa kata Hisham melanggar undang2...kata Musa adalah benar...
          Bila Rais menafikan kata2 Musa...jelas Rais menteri yg bodoh...
          Rais tidak dapat membezakan kuasa menteri dan kuasa KPN berkait Seksyen 4 (1) Akta Polis (1967) ....
          Nampaknya Rais mahu menegak benang basah dlm hujan yg lebat...
          • Kumico Kumpi ·  Top Commenter · Kumikope, Volta, Ghana
            Begitu lah jadinya bila jawatan dan kuasa diberikan kepada mereka yang tidak layak, masa menteri pelajaran dulu buat kecoh dengan guru sekarang mamat ni buat kecoh dengan polis pulak, nasib baik undi aku bukan dalam kawasan dia kalau tidak konform pru13 nie dia akan hilang 1 undi..
            • Kitakan Geng ·  Top Commenter · UiTM Shah Alam
              Pasai apa yang rais gelabah sangat ni... yang samudin dok terkepit2 dah la ni...adakah ada kaitan penyiasatan kes amah antara depa dua dan polis...??? adakah pembelaan rais ini sebagai mengenang budi samudin???
              • Borneo Menggugat ·  Top Commenter · Kota Kinabalu
                Kata Rais, mereka yang membuat kritikan itu sebenarnya tidak arif dalam perihal undang-undang dan seharusnya menginsafi perbuatan itu.
                ===============================
                Rais ni antara ilmu dan perbuatannya adalah berbeza ...... pengidap kronik double standard .... tesis Phd nya lain, buat lain ..... atau cakap tak serupa bikin ..... dlm terma syariah disebut : MUNAFIK
                • Umno Lamar Pas ·  Top Commenter
                  Mana kau belajar wahai Rais Yatim Piayatu. Aku nak ajar si Rais bermuala dari Alif, Ba, Ta tentang undang2, anak si A cukup nakal suka main dalam longkang, anak B sarupa juga suka main di tebing sungai. Si nenek kedua orang cucuknya memberi nasehat kepada kedua anaknya A dan B supaya jaga keselamatan anak kamu. Arti kata bukan tugas menyaluruh nenek jaga cucu, yang bertanggungjawab jaga anak adalah kedua orang tuanya. Apa macam Rais paham tak. Apa kepandaiyan yang kau tahu dalam bidang undang2. Tunggu nanti jika aku menang PRU 13 nanti, aku nak buka sekolah refresh para menteri yang bahlol macam Rais, Hisham, dan banyak lagi dalam Umno yang masih tuyu kata Tun M.
                  • Faiz Voo Fasirul ·  Top Commenter · S.M all saints likas secondary school
                    bila menteri muzium mula bersuara, maka peraturan yang telah dimuziumkan ler yang disuarakan.....perbuatan menteri mencampuri urusan polis adalah satu perbuatan salahguna kuasa..........lebih-lebih lagi kalau ia adalah campur tangan atas kes yang melibatkan jenayah....
                    • Mohd Fauzi Saari ·  Top Commenter · Shah Alam, Malaysia
                      Jangan malukan. Bila Musa menegur, jawapan Hishamuddin nanti yg boleh dipakai.. Segala pemberian ikhlas yg banyak di musim PRU ini, terimalah dgn ikhlas tanpa perlu apa2 balasan. Sebagai tanda syukur, betulkan dgn menolak segala kemungkaran/kezaliman termasuk rasuah, salahurus harta rakyat dsbnya. Sokong PR !
                      • Azaman Halim ·  Top Commenter
                        Menteri ini sepatutnya tidak mencampuri hal-ehwal kementerian lain. Biar tuan punya badan yg selesaikan hal-ehwal kementerian dia. Cuba tanya Rais dia tahu undang2 dan etika kerja ke tidak???
                        Bertanggungjawab dan mencampuri(busy body) adalah dua aspek yg berbeza.
                        Jadi cik Rais jgn jadi busybody.
                        • Matchformuslim Ikhlas ·  Top Commenter · Universiti Malaya
                          RAMAI PENYOKONG UMNO JAHAT SEKARANG.. SEMALAM MEREKA TIKAM DAN BALING BATU KPD PENYOKONG PAS.. HAMPIR SEMUA CERAMAH PEMBANGKANG, UMNO GANGGU... APA SEMUA NI? LEBIH TERUK DARIPADA ORG KAFIR KE.. AKU TAK BERPARTI PUN DAH NAIK MENYAMPAH DGN UMNO NI, BELUM NI AKU BAGI UNDI KAT UMNO.. KALU BEGINILAH PERANGAI, BAIK AKU XPYH UNDI UMNO.
                          • Ismadi Selangor · Sekolah Menengah Tinggi Setapak
                            saya pelik juga. Dato' Rais kata orang yang cakap itu tidak tahu undang-undang??? yang bercakap ialah bekas Ketua Polis Negara. Confius saya. Kalau tak tahu undang-undang, bagaimana dia jadi Ketua Polis Negara. Kenapa pula Dato' Seri Rais bercakap bagi pihak Dato Hisamuddin??? Lagi saya confius.
                            • Zam Azam ·  Top Commenter · Works at JKM
                              Pelik la pulak rasanya menteri lain yg jawab ni..macam2 la...
                              • Lada Jarum · Sekolah biasa
                                takbur....tak kan semua org buta undang2...
                                • Kojak Jak ·  Top Commenter
                                  BIASA LA,TU KAN KERJA MENTERI,LAGI PN POLIS KAN BONEKA KERAJAAN SEMENTARA BN, LEPAS NI APABILA PR AMBIL ALIH POLIS AKAN TADBIR DENGAN SAKSAMA
                                  • Ibnu Najah
                                    kuatnya menteri ni mengampu,taubat kembali lah
                                    • Hasrul Hassan · University of Tulsa
                                      Soalan ni patut dijawab oleh Hishamuddin, pelik jugaklah menteri lain yang jawab. Dah wartawan tanya, jawab jelah kan.. Ni lah masanya penyokong pakatan nak tembak kiri kanan atas bawah depan belakang...
                                      • Zainal Abidin Fathodin ·  Top Commenter · Sultan Ismail Collage
                                        TS Musa Hassan....TS ini marah lagi kah pd Dtk.Hisham. krn tidak disambung Kontrak KP.PDRM. nampak sangat dendam pd Hisham.
                                        Oii ingatlah org bawah nak merasa juga Jawatan KP tu. Bukan Ianya hak Kamu Musa.
                                        • Siti Halimah Mohamad Hairi · Shah Alam, Malaysia
                                          Hairan jugak dgn puak2 pembangkang ni...klu org lain tlg jwb dlm isu anwar berahim takpe pulak ye...bila sahabat UMNO tlg jwbkn utk sahabatnya dlm UMNO salah pulak...hidup UMNO!
                                          • Mat Top ·  Top Commenter · K
                                            Masalahnya yg tolong jawabpun belum terjawab lagi isu dia dengan maid indon. Kalau nak cover orang pun biarlah buntut sendiri bersih dulu.
                                          • Aidil Aimar ·  Top Commenter
                                            siti halimah.mohamad hairi: Kepala hotak ayah kamu..anuar i fitnah...berapa kes anuar i fitnah lekat di mahkamah...ko hotak x de...otak lembu ada la..
                                        • Phoenix Firebird ·  Top Commenter · SMK Clifford Kuala Kangsar
                                          ya ke dato jadi mengapa memteri dalam negeri tak ambil tangung jawab dengan insiden kejadian rogol di lokap polis itu patut nya kalau luar negara dah letak jawatan taoi di sini buat de aje
                                          • Ahmad Hussin · Kajang, Malaysia
                                            campur tangan maksudnya arah perkara yang tak betul menyalahi undang2/akta Polis kata Rais menjalankan tugas yang diamanahkan kepala hotak dia
                                            • Saidin Din ·  Top Commenter
                                              Ingat nak paham cakap gerombolan ni ialah. Kalau mereka kata ya, bermakna tidak. Kalau dia cakap tidak bermakna ya...
                                              • Firdaus Zainal ·  Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai '11
                                                Jalankan tugas di luar bidang dan undang-undang. Itu antara sifat2 ditaktor.
                                                • Tepak Bersulam Page
                                                  asal pulak Rais duk sibuk jawab utk Hishamuddin ni. rasanya biarlah hisham yg jawab ,
                                                  • Mus Mashkadov ·  Top Commenter
                                                    Yang kau jawab apasal? Hishamudin la jawab.. Jgn nak nyibuk la kerja org lain..
                                                    • Nurh El · UTM Skudai
                                                      terfikirlah sejenak...

                                                      "Pada majlis itu, Rais menyampaikan netbook kepada 48 anak anggota polis di IPD Ampang Jaya yang memperoleh keputusan cemerlang dalam peperiksaan.

                                                      Beliau turut menyerahkan sumbangan kerusi roda kepada seorang anggota polis, Abdul Khalid Che Ros dan isteri seorang anggota polis, Habsah Jawawee yang menghidap strok selain cek bernilai RM20,000 kepada Kelab Polis Ampang Jaya..."

                                                      mana datang duit? 48x1.5K=72K...baru ipd ampang....belum lagi "program yang dianjurkan oleh kementeriannya melalui Jabatan Penerangan itu akan diteruskan ke seluruh negara."...

                                                      tak per saya maafkan datuk seri...
                                                      • Rosmukazuri Bin Ab Ghani ·  Top Commenter · Open University Malaysia
                                                        eloklah tu ya ,masa kes pembantu rumah indonesia yang didakwa kena rogol oleh menteri $%^^&&&*,KDN tak arahkan polis ambil tindakan, pun senyap terus dan orang gaji tu pulak siap buat rumah banglo lagi bila balik indon.hebat..hebatttttt....saling cover up cerita masing-masing mengeratkan lagi silaturrahim...contoh melalui tauladan ni ya.
                                                        • Mahmood Ahmad ·  Top Commenter
                                                          Jika tak jadi kesalahan menjawab dan menerangkan kebenaran, kalau perhimpunan Pkr/Pas mungkin ahli pergi dengar apa sahaja kata ketua dan angguk setuju dan tak pernah mempertaikan dengan kerajaan(Bn) dan Umno maka sayalah orang pertama berdiri tabik pada Anwar dan pemimpin Pr.
                                                          • Demi Rakyat ·  Top Commenter · Works at Parti Keadilan Rakyat · 5,230 subscribers
                                                            Tugas Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan pula adalah bermain2 dgn amah indon & mempertahankan menteri2 lain yg terbukti bersalah!
                                                            • Faishal Ahmad ·  Top Commenter · KSAH
                                                              jenis mangkuk UMNGOK ni orang lain yang di tuduh mangkuk lain nak tolong jawap..pasai apa yaaaa, pelik sungguh malaysia sekarang ni yerrr..ABU
                                                              • Mohd Nasaruddin Mohd Nasir ·  Top Commenter
                                                                betul lah dia menjalankan tugas yang di arahkan oleh pok jib....
                                                                • Rambo Shukur ·  Top Commenter
                                                                  menjalankn tugas dengan tekanan politik,macam tu ker? isu pokok hisammudin jawab dakwaan bks igp nie,bkn belagak seperti lowyar kepada menteri...
                                                                  • Aidil Aimar ·  Top Commenter
                                                                    YA RAIS YATIM>>>KAMI X TAHU UNDANG2..TP KAMI TAHU UNDANG2 ALLAH>>>RAMBUT ISTERIMU AKAN DIBAKAR DI NERAKA KERANA X TTUP AURAT>>>KAMI TAU UNDANG ALLAH TP X TAU UNDANG2 DUNIA>>>>>LEMBU TOL RAIS NIIIII
                                                                    • Yusni Amran · Tun Perak Jasin Melaka
                                                                      kalau tak ada angin pokok tak kan bergoyang.Semua nya hanyalah untuk menjaga Bee End .Tak taulah apa nak jadi dengan negaranya ni
                                                                      • Mohd Azaf ·  Top Commenter · Smk long yunus
                                                                        seorg menteri kabinet didakwa mer0gol seorang amah..kau ke rais??
                                                                        • Mohd Arif · Sek men seri perak
                                                                          Sememangnya polis dipolitikkan.. x yah cmpur r hal polis.. die ade ketua die sendri
                                                                          • Saaid B Ghani ·  Top Commenter
                                                                            Saling bantu membantu bila ada masalah. Menteri dalam negeri dengan isunya, menteri telekumunikasi juga dengan isunya. Semuanya atas alasan menjalankan tugas walau pun tugas itu tak menasabah dek akal. Yang boleh menyelesaikan masalah ini selepas PRU 13 bila PR dapat tawan Putrajaya semua masalah akan diselesaikan dimahkamah yang lebih adil, telus dan integriti. InsyaAllah
                                                                            • Che Shazlinda Che Malik ·  Top Commenter · Pegawai Pertahanan Awam KP44 atKementerian Pertahanan Malaysia
                                                                              Kita tunggu ulasan daripada Abdullah YEW, bekas kafirun Harbi, cybertroopers tetap UMNO LEMBU ditugaskan untuk membentangkan auta dan cerita dogeng di laman Sinar Harian. Abdullah ini akal nya sejengkal sahaja, otak ala-ala lembu kampung yang tak ada harga diri. Menurut Ibu Abdullah Yew, beliau amat menyesal melahirkan Abdullah Yew yang ternyata cacat akal fikiran, zahir dan batin.
                                                                              • Mat Top ·  Top Commenter · K
                                                                                Itulah sebabnya jgn dok heboh dgn kes Robingah. Kerana kes tersebut sebenarnya tidak ada apa-apa hanyalah sebahagian tugas Menteri melaksanakan tanggongjawabnya.
                                                                                • Hanafi Jusoh ·  Top Commenter · Universiti Sains Malaysia
                                                                                  bodo Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, yang bagi kenyatan tu bukan org yg goreng pisang di taman perumahan 250k(lembu) boh...
                                                                                • DiandraBoutique
                                                                                  hairan bin pelik,,,patut la negara dah mula huru hara...apapun rasional la sikit..
                                                                                  • MIs Ser ·  Top Commenter · Politeknik kota bharu
                                                                                    rakyat hulu keruak boleh la ko kencing boh,malas aku layan, bodo nk percaya./
                                                                                    • Pengemis Chenta ·  Top Commenter
                                                                                      ceh...hak ptuih......
                                                                                      • Mohamad Muslih · Universiti Teknologi Malaysia
                                                                                        sibuk la pak cik ni..
                                                                                        • Zaidi Osman ·  Top Commenter · Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam
                                                                                          kenyataannya suatu ketika dahulu:kita bakar jambatan kita dengan UMNO...
                                                                                          • Bro Otai ·  Top Commenter · Sepang New Village, Negeri Sembilan, Malaysia
                                                                                            ngko nak ajar undang2 plak dah..
                                                                                            • Muhammad Virun ·  Top Commenter
                                                                                              Aku menyampah btol dgn mnteri budaya ni..dh terg lg brsuluh mntri salahguna kuasa,,nk cover ape bnde lg,,rkyat dh npk la whai umno laknatullah..jgn nk mmperbodohkan rkyat malaysia mcm dlu2 lg..zaman ni zaman siber..rkyat mudah npk klu mnteri menipu,auta,pembohong,pembodek dan pncacai..tv3 suku lk memg org x pkai dh,,,
                                                                                              • Othman Jamaluddin ·  Top Commenter · Geologist at Petronas
                                                                                                Rais memperakui Hishammuddin mencampuri urusan PDRM, itu yang jelas. Sama seperti urusan 6P PATI, hal Ketua Pengarah Imegresen di pinda pinda, konon tujuan kesempurnaan. Tak cukup dengan dia, TPM lak campur tangan. Macam gendang orang mati jadinya.
                                                                                                • Abe Piea ·  Top Commenter
                                                                                                  Wajah2 yg baru tersedar dan ketakutan dengan kebangkitan kuasa rakyat yg selama ini ditipu/ putar belit oleh media penerangan kerajaan/rakyat yg dimanipulasi/perguna oleh penguasa kapitalis korup umNGOK/BeeNd.

                                                                                                38 orang berkata:

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Saya pasti akan merekomendasikan hal ini kepada teman-teman saya free iphone 4s
                                                                                                tiesto 0189

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Slim girl in pink blouse got nailed during a coffee break by a very horny guy (21:29 minutes) ... Porno Pornstar Pornstars Pov Pregnant Pretty girl photos. Shemale Sex 1219

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Virgin girl porno!Real Virgin Video & Pictures . First time in the life of Lena felt real love! He barely picked her shirt and kiss young firm hips FREE PORN! FREE SEX! Perfect Girls Tube

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Hot Girls video Lesbian dildo squirting fun with nice chicks, now playing on RedTube Home of Porn, sex videos & xxx movies 15 year porno girls

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Sesso gratis su noiporno. Video porno aggiornati tutti i giorni divisi in categorie porno gratuito Young Girls Sex & Young Girls Porn & Young Girl Pussy

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                exy Girls tubes, xxx porn vids, streaming porno videos - Free porn The number one place on the net for hot porn XXX movies, where you will find whatever yang girl porno is on fire at Great sexy Girls

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Fat Girls Porn [14 year old girls fucking

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Ebony Girls Fucking 1-51 of 6,425 Videos. Being Watched Most Recent Most Viewed Top Rated. ... Streaming porn or downloading porn we've got the porno you need! 4 years old girls porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Home New Movies Popular Movies Live Cam Girls Free Live Cams Porn Free Porn Movies Fuck ... Free Porno - Sex Videos - Sex Movies - Porn Tube 14 years old sex girls

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Porno Fox; Free Tube Sex; Horny Girls; Radical Porn; Videos Bang; Lovely Clips; Sex Reaction; Jerk Cult; Asteroid Movies; Homemade Mpegs; BBW Movies; Lust Porn Tube girl photos. Shemale Sex 1219

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Fat Girls Porn Free Sex Movies

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                OUR LINK PARTNERS : Chubby Pussy girl photos. Shemale Sex 1219

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Virgin Sex Free Sex Movies

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Ebony Girls Fucking 1-51 of 6,425 Videos. Being Watched Most Recent Most Viewed Top Rated. ... Streaming porn or downloading porn we've got the porno you need! Young Girls Sex & Young Girls Porn & Young Girl Pussy

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Young Girls Have Sex! Only Best Young Girls show their Pussy, Young girls porn the biggest collection of Young Girls Porn, Young Teen Like suck cock. Hot Young Girls . Free Sex Movies

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Free Porn 14 years girl porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                OUR LINK PARTNERS : Chubby Pussy Young Girls Sex & Young Girls Porn & Young Girl Pussy

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                OUR LINK PARTNERS : Chubby Pussy 4 years old girls porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                OUR LINK PARTNERS : Chubby Pussy Free Sex Movies

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Fat Girls Porn Free Sex Movies

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Asian Girl Cunt Cool Asian Pussy Porno Teen Asian Asian Erotic Arts Asian Adult Portal Asian Sex Empire Japan Porno TV Asia Sex Porno. 4 years old girls porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Ebony Girls Fucking 1-51 of 6,425 Videos. Being Watched Most Recent Most Viewed Top Rated. ... Streaming porn or downloading porn we've got the porno you need! Porno Videos

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Porno 13 years porn xxx porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                exy Girls tubes, xxx porn vids, streaming porno videos - Free porn The number one place on the net for hot porn XXX movies, where you will find whatever 13 years porn xxx porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Fat Girls Porn porn-14 years old girls

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                School Sex porn-14 years old girls

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                exy Girls tubes, xxx porn vids, streaming porno videos - Free porn The number one place on the net for hot porn XXX movies, where you will find whatever girl photos. Shemale Sex 1219

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Asian Girl Cunt Cool Asian Pussy Porno Teen Asian Asian Erotic Arts Asian Adult Portal Asian Sex Empire Japan Porno TV Asia Sex Porno. FREE PORN! FREE SEX! Perfect Girls Tube

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Ebony Girls Fucking 1-51 of 6,425 Videos. Being Watched Most Recent Most Viewed Top Rated. ... Streaming porn or downloading porn we've got the porno you need! girl photos. Shemale Sex 1219

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Slim girl in pink blouse got nailed during a coffee break by a very horny guy (21:29 minutes) ... Porno Pornstar Pornstars Pov Pregnant Pretty 15 years 18 years teen porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Ebony Girls Fucking 1-51 of 6,425 Videos. Being Watched Most Recent Most Viewed Top Rated. ... Streaming porn or downloading porn we've got the porno you need! yang girl porno is on fire at Great sexy Girls

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                exy Girls tubes, xxx porn vids, streaming porno videos - Free porn The number one place on the net for hot porn XXX movies, where you will find whatever 14 years girl porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Bunny Teen Pussy [14 year old girls fucking

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Virgin Sex girl photos. Shemale Sex 1219

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Welcome to internet Porn0! Hottest free porn free preview here! Tons of hardcore, softcore, partyhardcore pics and movies, hot pornstars and Models Porn! Also here Young Girls Sex & Young Girls Porn & Young Girl Pussy

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Ebony Girls Fucking 1-51 of 6,425 Videos. Being Watched Most Recent Most Viewed Top Rated. ... Streaming porn or downloading porn we've got the porno you need! yang girl porno is on fire at Great sexy Girls

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                Slim girl in pink blouse got nailed during a coffee break by a very horny guy (21:29 minutes) ... Porno Pornstar Pornstars Pov Pregnant Pretty 15 years 18 years teen porno

                                                                                                Anonymous said...

                                                                                                exy Girls tubes, xxx porn vids, streaming porno videos - Free porn The number one place on the net for hot porn XXX movies, where you will find whatever yang girl porno is on fire at Great sexy Girls

                                                                                                free counters
                                                                                                 
                                                                                                Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

                                                                                                Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

                                                                                                Usage Rights

                                                                                                DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.