Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Sabtu, 29 Disember 2012

Biar Betul... Mahasiswa Nak Letak Calon Lawan Najib di Pekan?


Oleh Shahbudin Husin

Hubungan mahasiswa dengan dunia politik sangat akrab sebenarnya. Sejak dulu lagi sudah sekian kerap dituntut agar mahasiswa dibenarkan berpolitik, tidak saja di dalam kampus tetapi juga di luar kampus, sesuai dengan kedudukan mahasiswa itu sendiri sebagai pemimpin pelapis generasi akan datang.

Sejarah pula telah membuktikan meski dihantui pelbagai halangan, penglibatan mahasiswa dalam pelbagai peristiwa politik tidak pernah kunjung menyurut. Daripada zaman Anwar Ibrahim dan Ibrahim Ali dalam isu kemiskinan di Baling, Ahmad Lutfi Othman dengan isu purdah dan penglibatan Adam Adli serta sekumpulan yang lain dalam pelbagai isu politik semasa sejak kebelakangan ini, adalah bukti jelas bahawa mahasiswa sentiasa segar dengan idealisme dan obor perjuangan.

Kerajaan sendiri menyedari kepentingan mahasiswa dalam dunia politik. Mahasiswa seharusnya juga dididik untuk peka dengan persekitaran dan tidak semestinya sepanjang masa hanya diulit dengan buku dan kuliah sahaja.

1 orang berkata:

Angel Claudia said...

Searching and finding a company that offers Top Essay Writing Services can be a hefty task. Contact us, and we will serve you promptly and experience the best Nursing Research Paper Topic.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.