Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TERKEDU DAN KANTOI KERANA MELAYU KURANG BERSIH 4.0

Kurangnya penyertaan orang melayu hadhir pada perhimpunan BERSIH 4.0 kerana tunggak orang melayu berkumpul pada parti PAS dan UMNO demikian luahan pandangan beberapa pimpinan orang melayu apabila mereka diminta pandangan  tentang BERSIH 4.0.

Adalah sangat benar, kurangnya kehadhiran orang melayu pada perhimpunan BERSIH 4.0 bukan kerana bersimpati dengan PM Najib Razak, akan tetapi mereka tidak bersetuju dengan lagak segelintir anggota HARAPAN BAHARU dan PKR yang menurut mereka telah diperkudakan oleh kaum lain di perhimpunan tersebut

Diantara mereka ada yang berpandangan perhimpunan BERSIH 4.0 adalah sebahagian kempen menjatuhkan pimpinan PAS, dan ternyata benar kerana adanya bukti yang memijak gambar Presiden PAS tanda kebencian, pandangan mereka itu  ternyata  telah berlaku dan terbukti, sekalipun ia akan dinafikan kemudian nanti  

                                                                                    
Pandangan demi pandangan telah diperolehi untuk  mendapatkan maklumat daripada beberapa pimpinan orang melayu, diantara maklumat yang diperolehi ialah gambaran kehadhiran orang melayu diperhimpunan tersebut adalah menggambarkan kekuatan orang melayu  sebenar pada kumpulan pembangkang yang tidaklah sekuat mana,  - Pak Karamu  

                                       
'Peserta Melayu kurang tak bermakna sokong Najib'




'Peserta Melayu tak bermakna mereka sokong Najib'


KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad berkata, dakwaan yang mengatakan perhimpunan Bersih 4.0 didominasi kaum Cina dan wujudnya propoganda perkaumanan adalah tidak benar.  
 

‎Ujarnya, tuduhan itu sengaja dicetuskan sedangkan hakikatnya 30 peratus daripada peserta Bersih 4.0 adalah orang Melayu.

 

“Bukan semua Melayu yang tak hadir itu menyokong dan bersama Datuk Seri Najib Tun Razak.

 

“Apa yang saya sendiri tinjau ialah 30 peratus peserta perhimpunan adalah orang Melayu. Jadi tidak timbul sama sekali propaganda perkauman," katanya pagi ini ketika berucap di Dataran Merdeka, pagi tadi.

 

Menggulas lanjut, Khalid berkata ‎oleh kerana perhimpunan kali ini bertambah ramai sehingga menyebabkan penyokong Melayu nampak berkurangan.

 

 Himpunan Bersih 4.0 berlangsung selama dua hari, hari ini merupakan hari terakhir Himpunan ini yang mana akan tamat pada pukul 12 malam ini.

 

Setakat ini himpunan berlangsung aman, dan peserta makin bertambah dari semasa ke semasa.
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.