Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Banyak duit dia tinggal kat london

Rabu, 28 Disember 2011

Misteri kemunculan semula Razak Baginda terjawab

Kebelakangan ini, beberapa media mula memperkatakan semula tentang Dr Abdul Razak Baginda, yang muncul di tengah-tengah satu kes yang memanaskan politik negara.

Tanpa memberikan sebarang maklumat terperinci, Abdul Razak hanya dikatakan "muncul semula" dalam program dialog dan juga "mula mendekati Islam."

Abdul Razak, yang kini diperkenalkan dengan nama Abdul Razak Abdullah, ialah pengerusi sebuah pertubuhan bukan kerajaan Islamic Peace Foundation yang berpangkalan di London, United Kingdom.

Beliau menggunakan nama Razak Baginda di laman jaringan sosial Facebook, dengan maklumat ringkas "Ex-prisoner, Oxford doctorate and now in the wilderness."

Yayasan beliau telah mengadakan dua majlis perbincangan berkisar tentang Islam di Kuala Lumpur sejak Mac lalu, terbaharu satu syarahan pada 14 Disember lalu bertajuk The Islamic World: Between Politics and Religion, di sebuah hotel yang terletak kurang 500 meter dari Bangunan Getah Asli, pejabatnya semasa terseret ke dalam kes pembunuhan pada 2008.

Yayasan beliau menekankan ciri Islam sebagai agama yang aman dan menolak ekstremisme dan terorisme, satu mesej yang hampir dengan mesej moderat global yang diusahakan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak.

Walaupun berpangkalan di London, Abdul Razak dijangka akan aktif dalam program dialog di Malaysia, meningkatkan profilnya kembali sejak dibebaskan daripada dakwaan subahat membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu pada Oktober 2008.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.