Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAKWAAN TERHADAP ADAM HANYA GERTAKAN

Mahasiswa himpun depan UPSI



3 Safar 1433H. [MOD] -

SHAH ALAM Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan mengadakan himpunan di hadapan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) menuntut segala tuduhan ke atas koordinator Legasi Mahasiswa Progresif (LMP), Adam Adli Abd Halim digugurkan.

Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indepen-den (Kami), Haziq Abdullah Abdul Aziz berkata, perhimpunan ini berlangsung pada 31 Disember ini, 9 malam sehingga keesokan harinya.

Menurutnya, perhimpunan diadakan berikutan pihak UPSI telah mengeluarkan surat mendakwa Adam di bawah dua pertuduhan iaitu mencemarkan nama universiti dan mengancam ketenteraman awam.

“Ancaman apa dimaksudkan itu tidak pasti, tetapi apa yang kami tahu kedua-dua pertuduhan ini tidak berasas, tidak berperlembagaan, tidak sah dan jelas tidak masuk akal.

“Tindakan Adam Adli ini sebenarnya dijamin dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan, mengenai kebebasan bersuara yang merupakan undang-undang tertinggi dalam negara ini,” katanya dalam kenyataan semalam.

Selain itu katanya, SMM turut mendesak enam tuntutan pergerakan mahasiswa diambil perhatian kerajaan.

Sinar Harian
 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.