Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NASIHAT KAT POKOK LAGI BAIK

TU ORANG MELAYU, BUKAN MUSLI, HANGPA SAJA KATA MUSLIM

Thursday, December 29, 2011

"Mujur tak nampak 'benda' yang tak sepatutnya"

Benda apa yang tak sepatutnya nampak bagi seorang wanita Muslim?


54 tahun Merdeka...Tapi Melayu Islam masih belum tahu apa itu "benda yang tak sepatutnya nampak"...Aku nak tanya korang salah siapa ni? Misti ada yang akan cakap "ala kau memang asyik2 nak cari salah UMNO, adaker UMNO suruh dia pakai macam tu? Memang UMNO tak suruh tapi UMNO bagi kesempatan untuk dia buat benda macam tu...Aku bagi satu contoh semasa Allahyarham Dato' Ishak Baharom mengambil tindakan kepada peserta ratu cantik daripada kalangan Melayu Islam yang memakai bikini menayangkan tubuh badan kepada juri dan orang ramai satu ketika dulu, mari kita dengar apa kata pemimpin UMNO:


Tun Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997 apabila tiga orang gadis Melayu Islam ditangkap oleh lima pegawai JAIS : “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa”.

Tun Mahathir Mohamad 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO : “Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

Tun Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 : “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada. Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu,yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

Jadi kenapa aku tak boleh salahkan UMNO pula, bila ada yang mahu buat Amal Maaruf Nahi Mungkar mereka halang...Jadi ini jawapan yang terbit daripada mulut Melayu yang jahil:

"Mujur tak nampak 'benda' yang tak sepatutnya".......

Mengapa perlu tutup aurat:


Hendaklah mereka melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. (Surah Al-Ahzab,33:59)


Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka. (Surah An-Nur,24:31)


Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. (Surah Al-A’raaf7:26)


Asma’ binti Abu Bakar telah masuk ke tempat Rasulullah s.a.w berada sedangkan dia memakai pakaian nipis. Rasulullah s.a.w lalu berpaling daripada memandangnya sambil berkata: Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haid) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya. (Hadith Riwayat Imam Abu Daud)


Ummu Salamah pernah bertanya Rasulullah s.a.w: Apakah seorang wanita boleh menunaikan solat di dalam pakaian labuh dan tudungnya jika dia tidak mempunyai sarung? Rasulullah s.a.w menjawab: Asal pakaian labuh (jubah) itu sempurna dan menutupi zahir kedua kakinya. (Hadith Riwayat Imam Abu Daud)

54 tahun UMNO berkuasa Melayu masih jahil bab ini...jadi apa tanggungjawab Pemerintah Islam sebenarnya???

3 orang berkata:

huangqing said...

ysl outlet online
chicago bulls jersey
indianapolis colts jerseys
cincinnati bengals jersey
denver broncos jersey
san antonio spurs
detroit lions jerseys
chiefs jersey
nike outlet store
new balance shoes
miami dolphins jersey
chicago bulls
boston celtics
philadelphia eagles jersey
cleveland browns jersey
san antonio spurs jerseys
salomon shoes sale
supra shoes sale
nike air max uk
giuseppe zanotti shoes
ferragamo outlet
carolina jerseys
vikings jerseys
hollister canada
titans jersey
jordan 11
dolphins jerseys
converse shoes
indianapolis colts jersey
jordan 13
celine outlet
chicago bears jerseys
new york giants jerseys
jets jersey
green bay packers jerseys
16.5.6huangqing

Unknown said...

zhengjx20160506
nike blazers shoes
adidas superstar
michael kors canada outlet
louis vuitton outlet
adidas outlet store
jordan retro 13
cheap jordans
adidas stan smith
cheap basketball shoes
nike sb dunks
toms wedges
true religion outlet
coach outlet store online
christian louboutin outlet
michael kors outlet
tods sale
discount jordans
louis vuitton handbags
coach outlet
kate spade outlet
louis vuitton outlet
christian louboutin outlet
michael kors handbags
kate spade handbags
jordan concords
michael kors handbags
louis vuitton outlet online
burberry outlet online
louis vuitton outlet
cheap jordans
louis vuitton bags
toms
oakley sunglasses wholesale
michael kors outlet
michael kors outlet clearance
true religion sale
louis vuitton
oakley sunglasses
jordan shoes
michael kors

Unknown said...

zzzzz2018.7.7tods shoes
nfl jerseys
pandora
canada goose uk
pandora charms outlet
ugg boots clearance
ray ban eyeglasses
coach outlet
oakley sunglasses
red bottom shoes

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.