Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Sabtu, 31 Disember 2011

"Kehadiran" Aziz Bari Dalam PR Dialu-alukan

Post Pic
 
SHAH ALAM, 31 DIS : Pakatan Rakyat menyambut baik keputusan pakar perundangan Prof Dr Abdul Aziz Bari untuk mengambil bahagian dalam proses politik negara dengan berkhidmat sebagai wakil rakyat. 

Ahli Jawatankuasa Pas, Dr Hatta Ramli memberitahu AntaraPos.com, keputusan Aziz ini merupakan sokongan kepada Pakatan Rakyat meskipun tidak menjadi ahli politik tetapi angin perubahan yang dibawa itu sama seperti perjuangan Pakatan Rakyat. 
    
"Saya yakin Aziz Bari termasuk dalam golongan ini yang menyokong perjuangan Pakatan Rakyat. Jadi ia hak masing-masinglah sama ada dia hendak menyertai mana-mana parti atau tidak tetapi yang kita banggakan adalah sokongan kepada Pakatan Rakyat itu,"katanya. 

Petang tadi Aziz Bari telah mengesahkan bahawa beliau bersedia untuk menjadi wakil rakyat namun beliau menegaskan bahawa tidak akan masuk campur perkara yang berkaitan dengan hal ehwal parti politik.

Ujarnya lagi jika menyertai politik bukanlah bermakna harus terlibat dalam politik kepartian.  Hatta yang juga Ahli Parlimen Kuala Krai menjelaskan, perkara ini bukanlah sesuatu yang baru berlaku dan bagi Pas ia tidak menjadi masalah kerana apa yang lebih penting adalah sokongan Aziz kepada Pakatan Rakyat untuk bersama-sama berjuang dalam membela nasib rakyat.  

Sementara itu Ketua Publisiti DAP, Tony Pua memberisaranan kepada Aziz untuk membuat pilihan namun beliau menghormati jika keputusan yang dibuat Aziz itu adalah muktamad.     

"Professor Aziz saya rasa kena pertimbangkan sama ada menyertai mana-mana parti yang paling mempunyai falsafah atau ideologi yang paling dekat dengan prinsip-prinsip yang dipegang oleh beliau sendiri. Dan kami boleh berjuang bersama untuk mencapai hasrat kita dalam Pakatan Rakyat,"ujarnya. 

Abdul Aziz terlebih dahulu digantung tugas dari UIA kerana mengkritik campur tangan Sultan Selangor dalam isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam negeri itu ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).

Pensyarah kontroversi ini berdepan dengan siasatan dalaman oleh UIA dan kini telah meletakkan jawatan di UIA yang berkuatkuasa hari ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.