Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUKA TEMPOYAK

_____________________________________________________

29 January 2013

Alahai.. Bangsat Ni Nak Menyibuk Jugak..

Zulkifli Noordin Persoal Pemecatan Nasha tanpa Bela Diri.

KUALA LUMPUR 29 Jan - Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin hari ini mempersoalkan tindakan memecat bekas Timbalan Presidennya, Nasharudin Mat Isa tanpa diberi peluang untuk membela diri.

Menurut Zulkifli, tindakan yang dilakukan oleh parti yang 'melabelkan' diri sebagai parti Islam itu tidak bertindak sebagai parti yang Islamik.


"Semasa isu Amanat Hadi hangat dibincangkan, Datuk Seri Hadi Awang (DSHA) membuat kenyataan meminta hak membela diri di media utama selama sejam. Kenyataan DSHA disokong oleh Datuk Nik Aziz (DNA) yang memetik sumber syara' dengan kenyataan Islam mewajibkan seseorang diberi peluang membela diri dan memperjelaskan diri sebelum boleh dihukum.

"Saya tidak menafikan Islam mewajibkan kita memberi peluang membela diri kepada mana-mana pihak dalam apa-apa perkara yang membabitkan dirinya, apatah lagi jika hukuman akan dikenakan. Malahan ini adalah nilai universal,hak asasi serta fundamental kemanusiaan yang diterima oleh semua masyarakat bertamadun," katanya menerusi satu kenyataan kepada KLPos di sini hari ini.

Majlis Syura Ulama Pas mengumumkan perlucutan Nasharuddin kerana berdasarkan rekod Nasharuddin yang telah melanggar beberapa peraturan jawatankuasa berkenaan.

Tambah beliau yang juga merupakan Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malasysia (PERKASA), tindakan yang dilakukan oleh Pas ini bukanlah kali pertama kerana perkara yang sama dilakukan terhadap tokoh pemimpin Pas, Datuk Dr. Hasan Ali.

"Sebab itu saya mempersoalkan tindakan PAS memecat Nasharudin daripada kedudukannya sebagai Ahli Majlis Syura', badan tertinggi didalam PAS. Bagaimana parti yang melabel diri mereka sebagai Islam tetapi mengambil tindakan yang langsung tidak Islamik.

"Tindakan memecat Ust Nasha dibuat tanpa beliau diberi notis tunjuk sebab dan peluang membela diri. Ini disahkan sendiri oleh Nasha yang menyatakan beliau hanya tahu pemecatan beliau melalui media," katanya.

Dalam kenyataan tersebut, beliau turut memberi beberapa persoalan mengenai isu pemecatan Nasharuddin.

"Satu persoalan yang perlu umat Islam-Melayu tanya ialah: apa dosa Ust Nasha sehingga dipecat?

"Adakah Ust Nasha meliwat sesiapa? Adakah Ust Nasha menyondol mana-mana amoi? Adakah Ust Nasha menderhaka kepada ibubapa dia? Adakah Ust Nasha beri kaunseling kepada bini orang jam 3 pagi? Adakah Ust Nasha jual kalimah ALLAH? Adakah Ust Nasha mengkafirkan sesiapa?

"Tepuk dada tanyalah iman masing-masing. ALLAH telah berikan kita terlalu banyak bukti dan keterangan. Janganlah kita membuat kesilapan seperti umat terdahulu yang ingkar dan enggan melihat serta menggunakan aqal waras dengan bukti & keterangan yang telah ALLAH berikan sehingga mereka menjadi kaum Pekak, Bisu dan Buta untuk menerima haq dan kebenaran," ujarnya.

Kahkahkah.. Hadoi.. Geli lubang telingalah bangsat oii.. Lawak gilee laa nko yob...

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.