Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PRU-13: PR Yakin dapat 124 kerusi Parlimen..!!!

WF=10; Johor=10 (1); Kedah=11; Kelantan 12; Perak=18 (11), Selangor=17, Terengganu=1; Melaka=1; Negeri Sembilan=3; Pahang=5 (2); Sabah dan Sarawak=25 (2); Jumlah 124 (jumlah kerusi dimenangi pada PRU-12)
 
Setidak-tidaknya itulah perkiraan Pakatan Rakyat, jumlah kerusi yang mereka akan menang pada PRU-13. melalui jumlah kerusi itu, bermakna, tiga Pakatan parti DAP-PKR-PAS menambah 42 kerusi parlimen daripada kerusi asal yang mereka menang pada PRU-12 lalu, 82.
Apa Yang Tersirat ingin memeberi komen berasaskan kajian-kajian berbagai pihak dan persepsi semasa yang dikumpulkan dan gambaran ini mendekati pola pengundian pada PRU-13 akan datang.
 
Namun AYT tidak memberi komen tentang kemungkinan jumlah kerusi yang dimenangi di Semenanjung, AYT lebih berminat memberi ulasan berkenaan Sabah dan sedikit Sarawak.
Sabah mempunyai 25 kerusi Parlimen. Pada PRU-12 lalu, hanya kerusi Parlimen Kota Kinabalu dimenangi oleh DAP.
 
Jika benarlah bahawa 80 peratus pengundi cina dan 30 peratus pengundi bumiputera bukan islam dan 30 peratus pengundi bumiputera islam menyokong pembangkang, maka kemungkinan hanya tiga kerusi Parlimen yang boleh dimenangi Pembangkang. Kerusi-kerusi itu, adalah Parlimen Kota Kinabalu (pasti), Parlimen Sandakan dan Parlimen Tawau.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.