Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AGAMA NASIONAL

Sunday, September 29, 2013

Pahang bakal ditransformasi menjadi 'Serambi Buddha' melalui 1Malaysia Spiritual Tourism ?


Apa cerita ni?.. Disebuah negara Islam sebuah negeri akan ditransformasikan sebagai serambi Buddha terbesar dalam dunia..

Menurut laman web ‘Enchant Acres’ projek ‘1 Malaysia Spiritual Tourism’ ini akan mempromosikan agama Buddha, Taoisme , Hindu , Sikh, Confucian , Kristian, serta Sai Baba dan pergerakan I- Kuan Tao.

Projek ini akan dibangunkan di Gambang, 35 Km dari bandar Kuantan, Pahang di atas tapak seluas 500 ekar lebih besar dari KLIA.

Antara yang dirancang dalam projek ini ialah pembinaan piramid setinggi 30 tingkat , yang akan menjadi piramid yang terbesar di dunia, dimana patung gergasi berputar Kuan Yin akan didirikan dipuncak piramid.

Patung gergasi Kuan Yin itu dipercayai yang terbesar didunia dan Kuil Kuan Yin yang akan didirikan juga merupakan yang terbesar didunia.

Piramid yang dibina merupakan bangunan untuk menyimpan abu mayat (Columbarium) paling besar didunia.

Selain itu pembinaan kawasan rekreasi dan komersial yang terdiri daripada hotel dan pusat peranginan , kedai-kedai makanan dan minuman, kemudahan rekreasi seperti kelab-kelab dan pusat-pusat hiburan , taman, taman-taman, pusat-pusat perniagaan , dan juga universiti- kolej, sekolah antarabangsa , dan pusat-pusat pengajian yang lain.

Pengarah Urusan Kumpulan Enchant Acres Sdn Bhd, Datuk Dr Allan Ho pemaju projek ini mendakwa projek ini disokong sepenuhnya oleh Kerajaan Malaysia dan Kerajaan juga menyediakan tanah untuk mereka.

Selain itu dakwanya Kerajaan Malaysia juga membantu menyediakan dana untuk pembangunan projek ini..


Yang menghairankan ialah Kerajaan negeri Pahang dilaporkan tidak tahu menahu tentang projek ini.. baca di SINI ..sedangkan mana mungkin dalam memajukan projek yang sebegini besar kerajaan negeri tidak tahu kerana ianya melibatkan tanah seluas 500 ekar bukan 5 inci..

Tapi.. mengikut apa yang tercatat dalam laman Enchant1MST yang screenshotnya di bawah, Najib tahu..

Siapa yang bohong dalam hal ini.. Pemaju atau Kerajaan Negeri?

Persoalannya disini wajarkah kompleks ini dibina di dalam sebuah negara yang menjadikan Islam sebagai agama rasmi?

Tapi aku nampak lain macam saja projek ni.. sebab siap ada marketing plan lagi macam MLM pulak..lihat di SINI

Eh?? Najib dari Pahang kan?.. kenapa dia tak hebahkan projek ini kepada rakyat?

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.