Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PERIKSA BARAPA HARTA KELUARGA DIA !

Saturday, September 28, 2013 


Semakin hari Tun Mahathir semakin mengarut. Dia dah nak mampus agaknya!


Nampak gayanya kenyataan mantan presiden Umno selama 22 tahun, Mahathir Mohamad semakin hari semakin terserlah mengarutnya. Semalam Mahathir nasihatkan ahli Umno agar jangan pegang jawatan terlalu lama. Apakah dia telah lupa bahawa dia pernah pegang jawatan presiden parti haprak itu selama 22 tahun dan menjadi presiden Umno serta perdana menteri yang paling lama memegang jawatan? Mahathir juga menasihatkan ahli Umno agar jangan amalkan budaya cantas mencantas. Apakah dia lupa sebenarnya amalan mencantas pemimpin pelapis berwibawa itulah yang dia sendiri amalkan selama dia berada persada kuasa kepimpinan Umno!! Mahathir mancantas Tengku Razaleigh dan dia jugalah yang mencantas Anwar Ibrahim hanya kerna kededua pemimpin itu jauh lebih cerdik, berwibawa dan bersih darinya. Aduhai kesiannya: Semakin hari Tun Mahathir semakin mengarut. Dia dah nak mampus agaknya!.
Nasihat Mahathir: Usah pegang kuasa terlalu lama
KUALA LUMPUR: Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) berharap pemimpin Umno tidak memegang kuasa terlalu lama sehingga tidak disenangi ahli dan rakyat yang akhirnya akan menjejas parti dalam pilihan raya umum akan datang.
Menurutnya, seseorang pemimpin itu perlu mempunyai tempoh tertentu memegang kuasa dan kemudian menyerahkan kepemimpinan kepada pelapis demi masa depan parti dan negara.
"Pemimpin berwibawa perlu tahu hadnya, jangan terlalu lama memegang kuasa bagi mengelak ahli dan rakyat membenci parti kerana dibanjiri ramai pemimpin yang tidak disenangi mereka," katanya pada Bicara Wawasan 2020 di Dewan Kampo, Pusat Belia Antarabangsa (IYC), di sini, kelmarin.
Beliau ditanya peserta mengenai kemunculan ramai pemimpin menawarkan diri dalam pemilihan Umno bulan depan, termasuk golongan muda.
Mantan presiden Umno itu sebelum ini telah mencetuskan kontroversi apabila mengkritik Umno sebagai "sudah tua dan bakal mati".
Kelmarin, Dr Mahathir turut meminta pemimpin Umno agar bersikap terbuka menerima golongan yang lebih bijak daripada mereka untuk memimpin parti, bukannya mengamalkan budaya suka mencantas.

"Pemimpin yang teruk adalah apabila mereka menyekat pemimpin lebih pandai kerana takut tergugat. Budaya cantas mencantas ini tidak baik untuk parti dan sekiranya berlaku ia perlu dihentikan segera," katanya yang ditukil Berita Harian Malaysia (BHM).
Ketika ditemui media kemudian, Dr Mahathir yang ditanya peluang anaknya, Datuk Mukhriz, memenangi jawatan Naib Presiden, beliau menyerahkan sepenuhnya kepada Menteri Besar Kedah itu menentukan masa depannya.
"Terpulang kepadanya (Mukhriz)... seperti pemimpin lain yang menawarkan diri merebut pelbagai jawatan dalam parti, perwakilan mempunyai kuasa sama ada memilih beliau atau sebaliknya.
"Bagi saya kualiti seorang pemimpin yang baik dinilai daripada pelbagai aspek termasuk kewibawaan, potensi dan latar belakang perkhidmatan.
"Namun, terserah kepada kebijaksanaan perwakilan memilih pemimpin untuk berkhidmat kepada parti dan demi masa depan negara," katanya.
Dr Mahathir turut menafikan dakwaan bahawa seorang daripada calon Ketua Pemuda Umno, Encik Akramsyah Muammar Ubaidah Sanusi adalah proksinya bagi menentang penyandang jawatan itu, Encik Khairy Jamaluddin.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.