Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SAMBIL NAIK FERRY SAMBIL MANCING, TAIB SURUH ?

Tiada jambatan, masih bergantung kepada feri



Sarawak adalah sebuah negeri yang kaya raya dengan hasil buminya. Namun begitu, kemudahan yang disediakan kerajaan BN masih didapati mundur jauh terkebelakang berbanding dengan negeri-negeri yang lain.

Sebagai contoh, penggunaan feri masih meluas jika dibandingkan dengan pembinaan jambatan untuk kemudahan rakyat menuju kesatu-satu destinasi.

Pengalaman para blogggers disana mendapati agak sukar untuk ketempat penamaan calon jika menggunakan jalan darat kerana perjalanan dari Kuching ke Sadong Jaya memakan masa 3 jam manakala menyeberangi sungai hanya 1 jam 45 minit sahaja.

Bayangkan jika jambatan dibina bagi menggantikan feri yang memerlukan pengguna terpaksa beratur panjang untuk mendapatkan giliran serta keadaan air yang pasang surut, memaksa perkhidmatan feri terhenti tidak mengira masa.

Agak malang sekiranya perjalanan waktu malam. Sekiranya waktu kita sampai jam 10 malam, walaupun sudah beratur panjang, feri akan memberhentikan perkhidmatannya. Seorang blogger terpaksa bermalam dihotel murah disitu akibat feri berhenti perkhidmatan kerana air surut.

Sungai Samarahan tidaklah luas sangat, boleh di bina jambatan. Tambang feri untuk sebuah kereta RM1 dan lori pula RM3. Selenggaraan perkhidmatan feri ini dilakukan oleh Jabatan Kerja Raya Sarawak.

Beratur panjang menunggu giliran menaiki feri

Ketibaan feri

Jom naik

Keadaan didalam feri

Konduktor feri sedang memungut duit tambang

Orang disebelah sana dah tak sabar menanti
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.