Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TANYA ULAMA, KITA TAK ARIF JANGAN NAK JADI ULAMA

Berani meliwat, berani berzina, berani merompak, tetapi takut bersumpah?

Alasan ianya ada di dalam agama tidak boleh mengubah hakikat bahawa konsep sumpah laknat untuk membuktikan innocence Tujuan saya memulakan blog ini ialah kerana saya merasa terpanggil untuk membantu menyelamatkan umat Islam khususnya Melayu daripada menjadi mangsa diperbodohkan oleh agama.

Kewujudan konsep sumpah laknat di dalam agama membuatkan saya benar-benar terfikir mengenai kebenaran agama yang kita anuti sekarang

 Bagi saya, kalau terdapat satu perkara bodoh pun, ini sudah cukup untuk kita memeriksa keseluruhan sistem kepercayaan tersebut. 

 Sebagai contoh, anda memberi saya satu buku mengenai astrofizik setebal 2000 mukasurat. Tetapi satu mukasurat dalam buku tersebut menceritakan mengenai matahari mengelilingi bumi. Ini sudah cukup untuk saya meragui kandungan 1999 mukasurat yang lain di dalam buku tersebut.

Saya "kagum" bagaimana agama boleh menjadikan manusia bodoh dan tidak menggunakan akal fikiran. Contohnya di dalam isu politik yang hangat di negara kita sekarang, rata-rata orang Islam mengambil serious sumpah laknat. 

Para mufti, ustaz, ahli politik, jurutera, doktor, pensyarah, pemegang PhD dan golongan berpendidikan yang beragama semuanya menganggap sumpah laknat sebagai cara seseorang penjenayah untuk membuktikan dirinya tidak bersalah. Ini adalah tahap kebodohan gila babi. 

Alasan ianya ada di dalam agama tidak boleh mengubah hakikat bahawa konsep sumpah laknat untuk membuktikan innocence seseorang adalah satu kebodohan yang gila babi tahap tinggi.

Bayangkan, seseorang itu berani berzina, meliwat, mencuri atau membunuh. Tiba-tiba manusia yang berani melakukan perbuatan ini takut untuk bersumpah pula, bodoh punya kepercayaan! Jadi kalau tertuduh itu berani bersumpah dengan menggunakan nama Tuhan, ia membuktikan tidak bersalah? 

Tanggapan mudah oleh hukum agama di sini ialah peliwat, penzina, pencuri takut kepada Tuhan? Macam manakah kita boleh mempunyai tanggapan yang bodoh lagi gila ini? Mereka yang tidak mencuri dan meliwat seperti stand-up comedian di negara Barat pun berani mempersendakan nama Tuhan di atas pentas mereka.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.