Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HA,HA,HA,HA UMNO PERAK MINTA BELAS KESIAN AIR DARI NEGERI PAKATAN !

Krisis Air Gerik.Perak minta bantuan Kedah, Penang,Selangor.

Oleh: MSK

Hari ini sudah enam hari sebahagian besar penduduk Gerik terputus bekalan air akibat daripada tanah runtuh di loji penapisan air di Bersia Lama, Gerik.

Tidaka da berita dan tidak ada sesiapa pun yang bising bila Perak mengalami masalah air. Tapi kalau ianya berlaku di Pulau Pinang, Kedah, Kelantan atau Selangor..sudah pasti puak-puak Umno menjerit kebisingan.

Ingat lagi bila banjir berlaku di Kedah? Macam-macam kutukan dibuat oleh Umno. ada yang kata Kedah tak prihatin. Ada yang kata Kedah tak bantu penduduk yang terlibat dengan banjir. Pemuda-Pemuda dan Puteri Umno pun sibuk bergambar seolah-olah mereka lah hero banjir. Tapi bila berlaku di Gerik Perak, semua berita digelapkan.

Krisis air diGerik menggambarkan kelemahan pentadbiran Perak dibawah Zambry. Ketika BN berbangga dengan kejayaan membawa Vale ke Teluk Rubiah dengan menggadaikan alam sekitar, Lembaga air Perak dibawah Zambry gagal memberi bantuan air kepada penduduk tempatan.

Berita awal tentang krisis air di Grik mula-mula aku tahu bila membaca posting kopitarikkaw disini.

Oleh kerana berita yang diperolehi dari kopitarikkaw masih belum cukup, aku menghubungi Team mediaperak di Gerik.

Terima kasih blogger Sham yang sanggup mencari sedikit gambar untuk dijadikan bukti tentang apa yang dikatakan oleh kopitarikkaw.

Memang benar, dalam keadaan Gerik terputus bekalan air, pihak yang datang membantu adalah dari syarikat Syabas dari Selangor, Pihak Berkuasa Air (PBA) dari Pulau Pinang dan Syarikat Air Darul Aman (SADA) dari Kedah.
Bagaimanakah keadaan ini boleh berlaku? Dimankah lori-lori tangki air Lembaga Air Perak?
Menurut blogger Sham, krisis air di Gerik mungkin berlanjutan seminggu lagi. Dengan kelemahan Lembaga Air Perak, penduduk terpaksa menanggung kesusahan seminggu lagi.
Tapi ada satu perkara yang lebih menarik.

Ketika menjelang PRU 12 pada tahun 2008 dulu, sebuah bangunan dua tingkat milik Perbadanan Taman Negeri Perak runtuh di Tasik Banding.

Apakah keruntuhan loji penapis air di Bersia ini menandakan keruntuhan BN dalam PRU akan datang ini.

1 orang berkata:

Unknown said...

Salam Tuan ..

Mohon link ke ghaflah.blogspot.com

terima kasih

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.