Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HANCUR NEGARA UNTUK BANTU RAKYAT ?


MB: Tawaran mega 3+6 Pakatan boleh hancur negara
NURUL ZAILA MOHD TAHIR
12 Disember 2012
 Datuk Seri Adnan Yaakob
Datuk Seri Adnan Yaakob
Menjelang PRU 13
Menjelang PRU 13
KUANTAN – Tiga tawaran mega peringkat Pusat dan enam  peringkat negeri yang diumumkan Pakatan Rakyat (PR) bagi rakyat Pahang sekiranya menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak munasabah dan boleh menghancurkan masa depan negara.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, rakyat seharusnya bijak menilai dan jangan mudah terpengaruh dengan tawaran pakatan pembangkang yang sentiasa menabur pelbagai janji.

“Sejak dahulu lagi pembangkang hanya tahu menabur janji bagi mengelirukan rakyat.

“Antara tawaran yang dijanjikan sekiranya mereka dapat memerintah Pahang ialah menyediakan lot-lot rumah untuk rakyat dan menyelesaikan permohonan tanah yang sudah sekian lama dalam permohonan.


“Apa yang dijanjikan itu sebenarnya telah dan sedang dilaksanakan oleh kerajaan sekarang yang sentiasa mengambil berat tentang kebajikan rakyat,” katanya ketika sesi penggulungan persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) semalam.


Antara tawaran tiga tawaran mega peringkat pusat yang dibuat ialah Menempatkan peserta Felda Plantation di kalangan warga generasi kedua, ketiga Felda, serta mengembalikan fungsi asal penubuhan Felda, memberikan royalti minyak sebanyak 20 peratus setahun kepada kerajaan Pahang setelah pengeluaran minyak beroperasi dan memberi perhatian dalam meningkatkan prasarana yang berkaitan dengan perhubungan darat antara bandar dengan menyempurnakan kerja-kerja menaiktaraf jalan yang terbengkalai.


Tawaran berkenaan diumumkan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Himpunan Kebangkitan Rakyat Pahang di Dataran Rakyat, Kompleks Pas Pahang, Kerdau, Termerloh, awal minggu ini.


 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.