Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Kafa: Safee-Andik ada peluang sertai Kelantan

3 Disember 2012
Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa)
Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa)
PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (Kafa) membariskan lima muka baru termasuk dua pemain import untuk saingan Liga Malaysia serta kejohanan Piala Konfederasi Asia musim depan.
  
Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, pemain tersebut ialah bekas kapten T-Team, Zairo Anuar Zailani dan rakan sepasukannya, Faiz Subri serta pemain Johor FC, Haris Safuan.
  
Sementara pemain import terdiri daripada pemain Sydney FC, Dmitrios Petratos, 23, yang bermain di Liga Australia (A League) serta Lek Kcira, 29, dari Croatia dan pernah bermain bersama kelab liga utama di Iran dan Croatia sebagai pemain pertahanan.
  
Dmitrios Petratos juga pernah bermain bersama skuad kebangsaan Bawah 23 Tahun Australia dan bertindak sebagai penyerang, selain mewakili skuad Bawah 20 pada kejohanan Piala Dunia di Columbia.
  
"Ketua jurulatih (Bojan Hodak) akan menguji kemampuan sebenar Dmitiros sebelum meletakkan beliau untuk bermain di Liga Malaysia ataupun AFC.
 
"Lek Kcira pula akan didaftarkan di bawah kumpulan pemain dalam kejohanan AFC dan akan bertindak sebagai pemain pertahanan yang akan bergandingan dengan Obinna Nwaneri," katanya kepada pemberita pada sesi pengenalan pemain baru The Red Warriors hari ini.
  
Annuar berharap penyertaan kelima-lima pemain tersebut dapat menyemarakkan lagi prestasi The Red Warriors musim depan bagi mempertahan kejayaan treble iaitu Liga Super, Piala FA dan Piala Malaysia musim ini.
  
Bagaimanapun persoalan sama ada penyerang prolifik negara Safee Sali yang uar-uarkan bakal menyarung jersi Kelantan masih menjadi tanda tanya.
  
"Boleh jadi Safee, mungkin juga Andik Vermansyah (Indonesia). Masing-masing ada peluang untuk bermain dengan Kelantan dan tunggu sahaja pengumuman rasmi pada 3 Januari depan," kata Annuar.
  
Sementara itu beliau berkata, Kevin Ramalingan bakal dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif TheRedWarriors.com Sdn Bhd bagi menguruskan soal penajaan barangan The Red Warriors.
 
"Syarikat milik Kafa tersebut akan menyusun kembali penajaan dan antara berita gembira yang dapat saya khabarkan adalah Kelantan mendapat tajaan sekali ganda lebih musim hadapan berbanding 2012.
  
"Selain itu, Kelantan turut menerima undangan untuk bermain di Kejohanan Empat Negara dari 15 hingga 23 Disember ini di Indonesia sebagai persediaan pasukan untuk pramusim Liga Malaysia 2013," kata Annuar. - Bernama

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.