Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KALO SETAKAT NAK TEGAK SYI'AR ISLAM UMNOPUN BOLEH BUAT !

Pas Kedah jawab kritikan, tidak perlu himpunan hudud
MOHAMAD FAKHRI MOHD ALI 23 Disember 2012
Ahmad Yahya Ketua Dewan Pemuda Pas Negeri Kedah, Ahmad Yahya
 
ALOR SETAR – Pas Kedah menegaskan bahawa parti itu tidak akan mengadakan sebarang perhimpunan berkaitan pelaksanaan hudud di negara ini meskipun Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kian hampir.
Lajnah Penerangan, Dakwah dan Media Baru Pas Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor berkata, Pas beranggapan bahawa ia tidak perlu diadakan walaupun perjuangan Pas adalah untuk menegakkan syiar Islam.

Katanya, sejak penubuhan Pas pada tahun 1951, perjuangan parti itu adalah untuk melaksanakan hukum-hukum Islam secara menyeluruh.

“Kita mungkin akan adakan beberapa perhimpunan lain selepas ini di Kedah, tapi kita tidak mungkin adakan perhimpunan hudud.

“Kalau kita nak adakan himpunan hudud, maka kita perlu adakan juga himpunan-himpunan solat, puasa dan sebagainya.

“Bagaimanapun, himpunan hudud ini bukan tidak penting, tapi perjuangan tentang hudud telah pun kita adakan melalui ceramah-ceramah, kuliah dan sebagainya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Katanya lagi, walaupun Pas mendapat kritikan hebat daripada pihak-pihak tertentu mengenai hudud, tapi Pas tetap dengan pendirian Pas.

“Tidak semestinya kalau kita memperjuangkan hukum-hukum Islam kita kena laksana himpunan hudud.

“Kita adakan beberapa himpunan sebelum ini adalah untuk menerangkan kepada rakyat berkaitan isu-isu yang sedang berbangkit. Kita nak beri penjelasan yang sebenar kepada orang ramai,” katanya.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab kritikan sebelum ini bahawa Pas sanggup ke depan untuk memperjuangkan pelbagai isu, tetapi tidak pula berhimpun memperjuangkan isu dasar parti itu iaitu Islam termasuklah isu hudud.


Kronologi program himpunan Pas Kedah

9 Januari 2010
Himpunan sukarelawan pemuda Pas di markas Pas cawangan Pekan Kodiang, Jitra.

19 Februari 2012
Himpunan 30K Pemuda Pas di Kompleks Pas Kedah, Kota Sarang Semut, Alor Setar.

12 Mei 2012
Himpunan jentera Pilihan Raya Pas Kedah di Stadium Mini Bandaran, Guar Chempedak.

1 Jun 2012
Himpunan hijau ke Putrajaya di Stadium Darul Aman, Alor Setar.

5 Disember 2012
Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat Dun Kubang Rotan di dewan Sekolah Menengah (Persendirian) Keat Hwa, Alor Setar.

7 Disember 2012
Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat negeri Kedah di Stadium Sultan Abdul Halim, Alor Setar.

1 orang berkata:

UMNO PARTI PENJARA said...

UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.