Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

GEMPAR!!! Leftenan Hadar Goldin, Sepupu Menteri Pertahanan Israel Diculik Pejuang Palestine.. Jom Terjah!!!


Seorang askar IDF telah ditangkap oleh pejuang Hamas, lapor IDF hari ini. 

Leftenan Hadar Goldin dilaporkan telah diculik semasa pertempuran yang tercetus apabila pejuang Hamas muncul dari terowong yang sedang diroboh oleh IDF. Perdana Menteri Benjamin Netanyahu berkata IDF akan terus merobohkan terowong Hamas "dengan atau tanpa gencatan senjata," lapor Haaretz. Jurucakap Unit IDF turut berkata bahawa salah satu pejuang Hamas adalah seorang pengebom berani mati.

Kejadian itu berlaku kurang daripada tiga jam selepas gencatan senjata, yang sepatutnya berlangsung 72 jam. Dua anggota tentera IDF lain, Mej. Benaya Sarel dan Staf Sarjan. Liel Gidoni, terbunuh dalam serangan itu, menurut IDF.

Lima anggota IDF terbunuh dalam serangan mortar pada hari Khamis. Jumlah kematian IDF sejak hari Khamis adalah 66, manakala pihak berkuasa kesihatan Gaza berkata 1,492 Penduduk Gaza telah meninggal dunia, menurut New York Times.

Channel 4 di Britain melaporkan bahawa askar yang ditangkap adalah sepupu kepada Menteri Pertahanan Israel, Moshe Ya'alon.

Bapa kepada askar ditangkap memberitahu akhbar IDF akan cuba untuk membawa balik anaknya yang diculik dalam keadaan yang sempurna, lapor Times of Israel.

"Hamas akan terima balasannya," Netanyahu memberitahu Setiausaha Negara Amerika Syarikat John Kerry.

Sebelum ini, Hamas berkata ia telah berjaya menangkap Staf Sarjan. Oron Shaul, tetapi IDF membuat kesimpulan bahawa Saul telah mati dalam pertempuran.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.