Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Isu MB: Anwar Akui Punca Pakatan Berbalah

Diterbitkan: Sabtu, 2 Ogos 2014 10:53 AM
Anwar Ibrahim.
(Ubah saiz teks)
PETALING JAYA: Keghairahan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk melantik Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu diakui menjadi punca perbalahan antara tiga sekutu Pakatan Rakyat (PR).
Mengakui perkembangan tersebut, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagaimanapun berkata, ketiga-tiga komponen PR iaitu PKR-PAS-DAP tetap berikrar untuk mengukuhkan kerjasama politik antara mereka.

"Pakatan Rakyat bertegas bahawa kami beriltizam meneruskan perjuangan ini dengan mengukuhkan persefahaman dan setiakawan koalisi politik dalam kerangka Dasar-Dasar Bersama kami.

"Kami juga komited untuk mendepani isu-isu berbangkit mutakhir ini secara kolektif, berani, berprinsip dengan berteraskan nilai-nilai sejagat yang dikongsi bersama, demi memenuhi amanah dan menggalas tanggungjawab yang telah diberikan Rakyat," katanya pada Sabtu.

Beliau berkata demikian menerusi kenyataan bersama dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang.
Sejak akhir-akhir ini isu kepimpinan di Selangor membabitkan komplot menggulingkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar mencetuskan perbalahan terbuka antara sekutu PR.

Lebih mengeruhkan keadaan apabila Abdul Hadi secara terbuka menolak cadangan untuk melantik Dr Wan Azizah bagi menggantikan Abdul Khalid.

Kenyataan Abdul Hadi itu disokong oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat apabila turut mempersoalkan motif utama PKR melakukan perubahan kepimpinan di Selangor.

3 orang berkata:

Anonymous said...

kalau si nua tu betul2 beriltizam nak kukuhkan pr. sila ajar sikit pengikutnya agar menghormati presidan pas dan kepumpinan kami. jangan kurang ajar dengan pas.sila pecat berok pkr (saifudin rafizi dan peguam betina tu). tu pun kalau benar kau beriltizam. kalau x jgn harap kerjasama dari kami akar umbi pas. pergi mampus....

Anonymous said...

kiranya selepas ini ada kedengaran lagi salakan anjing dapig dan pkr terhadap dasar dan kepimpinan pas. aku cadangkan kita bubar saja.x guna pakatan yg xreti hormat pada pas. pkr anda diminta cermin diri skit. dasar cina dapig kominip yg tak sedar asal usul pendatang. kesabaran ahli pas ada batasnya.

Anonymous said...

aku nak cadangkan kepada majlis presiden pr agar ambil tindakan pecat individu pkr dan dap yg menhina ptesidan pas. atau kita mufarakah saja.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.