Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Exco Selangor Angkat Sumpah Jumaat Ini, Tiada Jawatan TMB - Azmin

Menteri besar Selangor yang baru, Azmin Ali menjangkakan bahawa barisan ahli Exco baru Selangor akan mengangkat sumpah seawal Jumaat ini.

ADUN Bukit Antarabangsa itu berkata beliau akan mengadakan pertemuan terlebih dahulu dengan wakil Pakatan Rakyat petang ini bagi membincangkan hal itu.

Katanya, butiran dari pertemuan tersebut dijangka akan dapat diselesaikan pada hari Khamis.

"Kita akan mengadakan perbincangan pada petang ini untuk melihat komposisi exco Pakatan Rakyat dan tuanku menitahkan supaya perkara ini dapat diselesaikan segera dan insya-Allah pada hari Jumaat akan ada istiadat angkat sumpah Exco yang baru dari Selangor," kata.

Beliau bercakap kepada pemberita dalam sidang media pertamanya selepas mengangkat sumpah sebagai menteri besar di Istana Alam Shah, Klang hari ini.

Azmin juga berkata, nasib empat Exco PAS yang kekal dalam kerajaan Pakatan Rakyat sebelum pelantikannya semalam akan ditentukan dalam perbincangan petang ini.

MP Gombak itu juga berkata, beliau akan menyemak semula keputusan mesyuarat Exco terakhir semalam yang menutup pejabat penasihat ekonomi Selangor semalam dan memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim dari jawatan itu.

Sementara itu Azmin menafikan khabar angin mengatakan jawatan baharu timbalan menteri besar Selangor akan diwujudkan seperti dilaporkan media semalam.

Beliau berkata, isu mengenai jawatan tersebut tidak timbul walaupun khabar angin sebelum ini tersebar Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Champaka Iskandar Samad akan dilantik menjawat jawatan itu.

"Tidak timbul jawatan timbalan menteri besar," kata Azmin.

Semalam portal The Star melaporkan Iskandar yang juga pesuruhjaya PAS Selangor akan dilantik menjadi timbalan menteri besar Selangor.


ULASAN GB

Kuasa perlantikan exco adalah hak prerogatif Menteri Besar Selangor sekalipun dari aspek mesyuwarah, setiap parti boleh mencadangkan calonnya.

Samada barisan exco lama itu kekal atau akan dilantik muka baru, jawapannya di tangan YAB MBnya. Gaji anggota exco kerajaan negeri telah dinaikkan di zaman TSKI daripada RM6,109.29 kepada RM20,250.

Tidak kira siapa pun yang bakal dilantik sebagai exco, kita berharap mereka akan menjalankan amanah dan bekerja bersungguh-sungguh untuk rakyat negeri Selangor.







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI






1 comments:

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.