Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KETUA PEMBANGKANG LAHIRKAN UG, TQ TO HAJI HADI !

Pertemuan tergempar MP pembangkang, BN Selasa ini

Dewan Rakyat
Dewan Rakyat
 
SHAH ALAM – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini memanggil ahli-ahli Parlimen dari parti pembangkang dan Umno BN dalam satu pertemuan khas diadakan bagi membincangkan keadaan politik terkini dan hala tuju negara.
 
Beliau berkata, pertemuan itu akan diadakan pada Selasa depan, jam 12 tengah hari di bangunan Parlimen dalam menzahirkan kebolehpercayaan rakyat terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak susulan pendedahan Wall Street Journal (WSJ) baru-baru ini.
 
“Saya berharap melalui pertemuan ini, ahli-ahli Parlimen dari semua parti serta NGO dapat menzahirkan satu keputusan yang melambangkan keprihatinan rakyat seluruh negara kepada kebolehpercayaan rakyat terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
 
Jumaat lalu, WSJ dalam laporannya mendedahkan penemuan yang mengejutkan mengenai dapatan penyiasat yang mengaitkan pengaliran dana hampir AS$700 juta dari dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) ke akaun persendirian Perdana Menteri melalui proksi.
 
Bagaimanapun dakwaan media barat itu disangkal Perdana Menteri sambil menegaskan bahawa beliau tidak pernah mengambil wang kerajaan untuk kepentingan peribadi.
 
Mengulas lanjut, Wan Azizah selaku Presiden PKR juga berkata parti-parti pembangkang dan Umno-BN tidak seharusnya berdiam diri mengenai dakwaan berat itu yang kini menjadi kebimbangan rakyat.
 
“Walaupun kita menanti laporan penuh mengenai kes ini dari semua agensi kerajaan yang bertanggungjawab, namun kita perlu bersedia menghadapi sebarang kemungkinan demi memastikan kepentingan rakyat dan negara terjamin,” katanya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.