Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PROVOKASI SUATU PENYEBAB

BUAT MASA KEBELAKANGAN INI KITA MAKLUM BAHAWA DAP TELAH MENUNJUKKAN SIKAP YANG RAKUS DIDALAM BERPOLITIK, DI MULAI DENGAN SIKAP MEREKA TERHADAP PAS, BIASANYA PAS INI KELIHATAN BENGAP, TAPI MEMBARA, DAP TAK PERNAH-PERNAH PERGI KELANTAN BERCAKAP PULA TENTANG DASAR PERJUANGAN PAS, DISITULAH MULANYA DAN MUNGKIN IA AKAN MENJADI SEJARAH POLITIK JIKA ADA RENTETAN BERIKUT

SIKAP DAP KELIHATAN RAKUS BERMULA ADANYA ORANG MELAYU MENYERTAI PARTI TERSEBUT, DAP MENGIRA SIKAP MEREKA SUDAH DAPAT DITERIMA OLEH ORANG MELAYU MENYEBABKAN MEREKA LABIH BERANI MENGELUARKAN KATA-KATA TERHADAP ISLAM DAN MELAYU, MAKA DISINILAH KELEMAHAN DAP MENILAI DIDALAM PERCATURAN BERPOLITIK

POLITIK DAP TIDAK AKAN SAMPAI KEMANA DIDALAM NEGARA MAJMUK SEKIRANYA CARA DAP MENGEMBANGKAN PENGARUHNYA DENGAN  MENYENTUH DASAR PARTI LAIN, KEPERCAYAAN ANGGOTA PARTI LAIN TERUTAMA DALAM MASALAH AGAMA DAN KEPERCAYAAN. SAYA KATAKAN SIKAP MEREKA INI SANGAT BAHAYA ! - Pak Karamu   
                      

Provokasi berlaku kerana hilang sabar dengan DAP





Program DAP kena ‘serang’
Situasi ketika dalam dewan.


JOHOR BAHRU - Insiden provokasi ke atas beberapa pemimpin DAP disifatkan sebagai tindakan balas dari masyarakat setempat yang sudah hilang sabar terhadap pemimpin parti itu yang selama ini bersikap 'lantang' terhadap kerajaan.


Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsolbari Jamali berkata, penganjur program, tetamu dan pendengar yang hadir wajar mengambil iktibar dari insiden yang berlaku.


"Apa yang berlaku menunjukkan setiap tindakan ada reaksi. Setiap orang menilai dalam konteks yang berbeza.. ada yang memberi tindak balas baik atau tidak baik.


"This is Johor. Mereka perlu terima realiti bahawa tidak semua orang suka dengan apa yang kita buat," katanya kepada Sinar Harian.


[ ARTIKEL BERKAITAN: Program DAP kena ‘serang’ ]


Dalam pada itu, beliau turut menegaskan insiden yang berlaku tiada kaitan dengan Badan Perhubungan Umno Johor sebaliknya ia adalah tindak balas masyarakat setempat yang tidak berpuas hati terhadap parti itu.


"Kita bukan jenis parti yang suka buat provokasi sebab itu ada pihak cuba buli kita.


"Dalam perkara ini tidak timbul isu perkauman atau agama. Tetapi orang melihat dari pelbagai sudut tentang penganjuran program yang dijalankan itu," katanya.


Terdahulu, Forum Kedai Kopi DAP Bersama Masyarakat Sabah dan Sarawak di Taman Megah Ria, Pasir Gudang, semalam yang dihadiri Penasihat DAP, Lim Kit Siang bertukar kecoh selepas diserbu kira-kira 100 individu.

1 orang berkata:

XUMNO said...

Insiden di Pasir Gudang ini sepatutnya menjadi ingatan kepada puak Pasma dan G17 supaya dalam usaha mereka untuk mendapat sokongan, jangan sampai melakukan provokasi dengan masuk dalam kain sarung Pas. Jangan cuba memperlecehkan kepimpinan ulamak Pas dan menyerang perjuangan Pas. Kamu sudah tidak suka dengan Pas, fine. Tapi jangan pula memperlekehkan Pas. Letak keahlian Pas, dan jangan menggunakan markas Pas untuk berkempen sebab you have no more business dengan Pas. Kamu bebas memlaungkan dasar dan oerjyangan oarti baru kamu, tapi kamu tidak lagi ada hak masuk campur dalam hal Pas. Takut nanti, reaksi dan tindakbalas serupa dengan apa yang diterima oleh sahabat kamu dari Dap di Pasir Gudang terjadi kepada kamu.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.