Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DERMA TIDAK ADA AKTA KHUSUS

HANYA DALAM ISLAM ADA PERINTAH SUPAYA MENDERMAKAN HARTA MEREKA KEPADA JALAN ALLAH (FISABILLILLAH), HMMMM, KALO MACAM TU TABUNG ZAKAT NEGERI DAN NEGARA WAJIB BAGI DERMA MEREKA KEPADA PAS, SEBAB PAS ADALAH PENEFAAT SEGALA DERMA KEPADA JALAN ALLAH, DAN BUKTINYA PAS LAYAK ADALAH PADA DASARNYA YANG TELAH DILULUSKAN OLEH PENDAFTAR PERTUBUHAN, JIKA AKTA INI LULUS, JANGAN PULA NANTI ADA YANG UBAH NAMA PARTI, PARTI ISLAM UMNO, PARTI ISLAM PKR, PARTI ISLAM GHB, PARTI ISLAM DAP  DAN SEBAGAINYA.  TAKBIIIIR !!! - Pak Karamu                                                                                           

Segera wujudkan akta isytihar dana politik
Segera wujudkan akta isytihar dana politik
Shamshun Baharin (dua kanan) menerima memorandum yang diserahkan oleh Zainuddin semalam.
KOTA BHARU - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mencadangkan akta mahupun undang-undang khas diwujudkan bagi membolehkan siasatan terhadap mana-mana parti politik di negara ini yang menerima dan politik boleh dilakukan agensi itu.
 
Pengarah Bahagian Pendidikan Masyarakat SPRM, Datuk Shamshun Baharin Mohd Jamil berkata, menerusi undang-undang tersebut ia membolehkan agensi berkenaan menjalankan siasatan dan mendedahkan butiran terperinci berkaitan identiti penyumbang kepada dana politik.
 
Menurutnya,  jika undang-undang tersebut dilaksanakan di Malaysia, mana-mana parti politik diwajibkan mengisytiharkan jumlah dan penyumbang dana politik yang diterimanya.
 
“Dalam isu derma atau dana politik kita tidak ada undang-undang khas. Kita cadangkan kepada kerajaan agar segera wujudkan akta ini, dan pada tahun 2008 kita juga pernah cadangkan akta ini untuk diwujudkan.
 
“Melalui akta ini sebarang dana politik yang disumbangkan kepada mana-mana parti politik perlu diisytiharkan kepada umum. Sekarang ini peruntukan tersebut tiada,” katanya.
 
Beliau berkata demikian ditemui pada Luncheon Talk dan  sambutan Hari Raya Aidilfitri SPRM Kelantan bersama sektor swasta di Kompleks SPRM negeri. Turut hadir, Pengarah SPRM negeri, Aziz Aban.

1 orang berkata:

Anonymous said...

hehe sian nak sedapkan hati sendiri...
jgn terlambat sampai dh masuk kubur..jgn buang masa tua bermain dgn risiko yg paling berat...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.