Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DARI PILIH MAHADHIR LEBIH BAIK PILIH PARIA



MAHADHIR SUDAH TAK LAYAK JADI PIEM, TAK CAYA TANYA PKR.

sementara itu 

  Pas ada calon alternatif terbaik untuk negara

NIK MOHAMAD ABDUH
NIK MOHAMAD ABDUH
(Ubah saiz teks)
SHAH ALAM - Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz menjelaskan, Pas sentiasa mempunyai alternatif terbaik buat negara.

Sementara itu ketika ditanya mengenai kenyataan Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad, yang meminta Pas mengemukakan pendirian sama ada bersetuju menerima calon Perdana Menteri daripada Pakatan Harapan atau kekal memilih Datuk Seri Najib Tun Razak, Nik Abduh berkata, beliau pelik dengan saranan berkenaan.

"Tanya balik orang Pakatan Harapan, betul ke mereka sedang cadangkan kepada rakyat Malaysia, orang yang lebih teruk menggantikan orang yang teruk ?," katanya lagi.

Pilih Mahathir, atau Najib: Ini kata Pas

AddThis Sharing Buttons

Najib Mahathir
(Ubah saiz teks)

SHAH ALAM - Pas meminta Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad, agar tidak mencampuri urusan parti mereka.

Naib Presidennya, Idris Ahmad berkata, Pas berhak mengatur sendiri parti mereka, dan tidak sama sekali memerlukan campur tangan luar dalam hal 'rumah tangga'  mereka.

"Tun M jangan perasaan bahawa beliau masih PM, nak paksa orang lain.

"Pas ada pendirian sendiri," katanya kepada Sinar Online hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas mengenai kenyataan Mahathir semalam yang meminta Pas mengemukakan pendirian sama ada bersetuju menerima calon Perdana Menteri daripada Pakatan Harapan atau kekal memilih Datuk Seri Najib Tun Razak.


Mengulas lanjut, Idris berkata kenyataan Mahathir itu sengaja dibuat bagi mengalih isu yang melanda Pakatan Harapan kini.

"Beliau nak alih isu sebenarnya, isu ketidakpuasan hati rakan komponen Pakatan Harapan berhubung isu 'berebut kerusi'.

"Ini semua taktik beliau sahaja, kami sudah masak dan faham akan perangai Tun  M ini," katanya.

Dalam pada itu, Idris mengingatkan Mahathir bahawa parti mereka sama sekali tidak boleh dicucuk hidung.

"Beliau (Tun M) boleh cucuk hidung mereka dalam Pakatan Harapan namun bukan Pas," katanya.

50 orang berkata:

Anonymous said...

Assalamualaikum kpd semua ahli pas. Pru14 nanti undilah paria. Pak karam suruh.

Anonymous said...

Pas akan bertanding calon paria. Ahli pas sila undi. Pak karam cakap undi paria lebih baik drp undi madey. Paria sesuai undi paria

Anonymous said...

Kita undi tun. Pak karan wanrosli undi paria.

Tgna - membangun bersama islam. Pak Karam - membangun bersama paria

Mohamad said...

Undilah org nyanyuknyuknyuk..

Anonymous said...

Mmg parti paria, bakal PM pun nak pilih paria... dasar paria. Keh keh keh barua punya paria kikiki baik makan buah peria.

Anonymous said...

Karamu ni kasta paria ke? Laa org india rupanya karamu ni, ingatkan melayu. Hindu ke?

Anonymous said...

Wan rosli pun menyamar jadi melayu, rupa2nya paria keh keh keh. Org samy vellu ke?

Anonymous said...

Membangun bersama paria.

Anonymous said...

Maksud pak karam, lebai hadi tu paria? ke guane?

Anonymous said...

Loh...bengap rupanya para penyokong PH nih, benda senang pun tak leh hadam!!!....yg pak karam maksudkan adalah paria lebih mulia drp madey a/l iskander kutty yg mengaku melayu...huhuhuhu

Anonymous said...

Pak karamu,,lawak betul la pak karamu ni. Cuma ,,jgn la joke mcmtu,,bangsa haprak pakatun tiada harapan ni,,bodo diorang dah tak boleh nak beza antara permata dan tahi khinzir. Kita terkeliru antara permata dan kaca je. Perumpamaan pak karamu pun diorang tak boleh faham,,mcmna nak main politik. Patut jadi mcm lembuk dicucuk hidung je,,tokong dap layan pesta arak pun,,diorang akur je,,mana berani lawan,,kecut habis segala yg tergantung tu. ..kah kah....

Anonymous said...

Fahaman Pas dlm berpolitik amat bahaya - menanam sifat bermusuhan pd semua kaum, tinggi diri konon mereka lebih Islam.

Sifat ini banyak persamaan dengan fahaman Shia di Iran !

Anonymous said...

Ketua pak lebai ni dulu dah buat amanat sesat so tak payah terkejut sangat. Silap2 bila pas menang nanti dgn 40 kerusi parlimen(?), ketua ni jadi pm dgn gelaran Ayatollah.

An Anonymous said...

Dah byk kali aku tanya tapi c boleh jugak ko jawab.. tang mana sesatnya amanat tu? Mesti tak boleh jawabkan? Bongok..

Anonymous said...

Sesatnya bila dulu suruh tentang umno=british=kapir kalau mati shahid darjatnya. Sekarang dah berkawan pula? Yang mati dulu sebab menentang siapa nak bertanggungjawab!
X ke sesat namanya tu!

Anonymous said...

Alhamdulillah..syukur kerana PAS mrupakan satu satunya parti yang berjuang Demi agama bangsa Dan Negara...semoga berjaya

Anonymous said...

Pas...perjuangan berdasarkan Al Quran Dan hadis diutamakan..amin

Anonymous said...

PH berjuang bersama penyamun, perompak, penzina dan pembontot...

Anonymous said...

Berjuang demi menegakkan islam,,memang membawa kpd kejayaan dunia akhirat. Siapa saja yg tolak islam , kita kena lawan,,tak kira siapa,,umno ka,,sapa ka. Tapi,,umno menyokong ruu355,,okay la tu,,,ph menentang kerana bertentangan dgn kehendak ketua ph iaitu dap lgbt. Confirm,,,aku berbaik dgn umno lagi baik banyak drpd menjadi rakan kpd pencacai dap iaitu pan,khalid samad hari bacaan ruu355,,perangai mcm beruk mak yeh,,,takut,,takut,,kata khalid samad.

Anonymous said...

Oooo hadi tu paria la ye

Anonymous said...

PIGS taik khinzir la ye

Anonymous said...

Mufti kebangsaan dah istiharkan amanat tu sesat. Wanrosli boleh google. Kertas putih memali pun panjang lebar sebut. Wanrosli tak baca ke? Kesian kena tipu ayatola bulat2

Anonymous said...

Silap tu. Berjuang utk pangkat, harta, kedudukan dan nama. Bezanya guna simbol agama. Dgn kata lain penunggang agama

Anonymous said...

Usaha memartabatkan islam sekerat jalan. Klu perang lawan musuh mcm lari balik setengah jln. Itu sifat puak munafik.

Anonymous said...

Bodohnya. Hadi belum bentang pun. Belum bahas. Belum undi. Mcm mna dah tahu umno sokong ruu355? Boss awak dpt wahyu ke?

Anonymous said...

Curi balak, curi saham kohilal, curi potongan gaji cikgu, kafirkan orang, baruakan orang, babi anjingkan orang, itu bukan perjuangan berdasarkan quran dan hadis. Itu berdasarkan nafsu dan syaitan

Anonymous said...

Ayat awak sarat dengan ayat amalan tuan guru awak. Puas cari dlm quran dan hadis tapi tak jumpa ayat mcm yg awak guna tu. Ambik dari tuan guru presiden ye?

Anonymous said...

Ayat ahli pas

Anonymous said...

Bahasa indah ahli parti penunggang @ penjual agama utk meraih undi

Anonymous said...

Bahasa penganut amanat sesat.

Anonymous said...

Tu bahasa ahli syurga ke bahasa ahli neraka?

Anonymous said...

Bahasa barua PIGS

Anonymous said...

Bahasa penyokong tuang guru ayotolollah syiah

Anonymous said...

Penjual agama.
Ulama Suu

Anonymous said...

Kalau mufti kebangsaan dah isytiharkan tu, maknanya betullah. Kalau tak nak ikut cakao mufti, kau nak ikut cakap siapa, wanrosli? Nak ikut cakap tar snake ke?

Sampai sekarang mufti kebangsaan belum tarik balik perisytiharan amanat sesat tu. Kita wajib berpegang pada fatwa mufti kebangsaan tu yang dipilih sebagai pengeluar hukum yang sah

Anonymous said...

Ponteng dan serah tugas kpd orang lain. Tak ada istiqamah langsung. Satu hukum islam pun tak mampu nak buat apatah lagi nak laksanakan.

Hudud pas di kelantan pun takut nak jalankan. Takut kena tangkap polis. Lebih takut polis drp takut Allah

Anonymous said...

Barua2 pas macam kat ataa tu memang pakar kalu dlm bab mencarut dan maki hamun. Ambik ilmu drp ceramah2 pemimpin kot

Anonymous said...

Yang berbahagia tuan guru datuk seri paria, merangkap presiden parti paria.....

An Anonymous said...

Oh maknanya calon PM sebut perkataan LIWAT dan LANCAP tu bukan carut lah?

Oh baru aku tahu perkataan LIWAT dan LANCAP tu bukan carut..

Kalau takde walaun DAP cakap yg perkataan LIWAT dan LANCAP tu bukan carut mmg aku tak tahu..

Baguslah walaun DAP dah sahkan bhw perkataan LIWAT dan LANCAP tu bukan carut..

Rasa2 ramai lagi yg tak tak tahu bhw perkataan LIWAT dan LANCAP ni bukan carut..

Eloklah pimpinan PH sebar dlm ceramah2nya bhw perkataan LIWAT dan LANCAP ni bukan carut sebenarnya..

Biar walaun PKR tahu bhw apa guna mereka kecik hati sedangkan perkataan LIWAT dan LANCAP tu bukan carut pun!!

An Anonymous said...

Kalau nak tahu parti paria macamana senang je..

Kita tengok kalau parti DAP dibubarkan, parti paria tu boleh bertahan ke idak..

Cuba lah cuba lah fikir2kan..

An Anonymous said...

9:10,

Umno dan pas adalah pertubuhan yg berdaftar secara rasmi mengikut undang2 malaysia.. maka maksud berlawan di sini pastilah hanya dalam pilihanraya.. tapi kalau umno bertindak di luar batasan dgn menyerang pas dgn senjata dan pas pula melawan dgn mempertahankan diri lalu mati, itulah yg dimaksudkan mati syahid..

Sekarang kita berkawan dgn umno kerana umno bukan lagi di bawah seorang diktator yg kejam spt dulu.. kan senang nak paham tu!!

An Anonymous said...

5:05,

Pas tidak memaksa mufti menarik balik fatwa tu sebagaimana pas pun tidak memaksa almarhum sultan kedah melawat para SYUHADA di memali..

Terpulang kpd pegangan masing-masing.. ini negara demokrasi..

An Anonymous said...

4:32,

pas mana ada dana sebagaimana parti bersatu.. so kenapa pan himpit bersatu gamaknya kalau bukan kerana ghanimah semasa 22 tahun memerintah negara..

Kalau hanya dgn diumpan dengan undi cina sanggup curi kerusi parti islam, barulah sahih dipanggil penjual agama..

An Anonymous said...

Utk jawapan kpd sikap label melabel adalah spt di bawah:

1. TAUKE PIL KUDA - ini telah terbukti di mahkamah tidak ditujukan kpd pihak mana sekalipun.. malah baru2 ni terbukti sudah ada pihak yg terlibat dgn pil kuda.. namun PAS dah lama akan memboikot atau membantah calon dari parti mana2 sekalipun jika terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki kelab malam, kali lompat parti, kaki rasuah serta lain2 kelakuan yg tak sepatutnya..

2. BARUA - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. maka begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. ada ke patut melompat sokong pemimpin parti lain kerana kononnya pemimpin sendiri nak berUG dgn UMNO!.. lihatlah sendiri sampai sekarang masih tak nampak ujudnya UG tu, maka memang sesuailah dilabelkan sebegitu..

3. PENGKHIANAT - ini memang tak boleh dinafikan lagi bila berlakunya adegan melompat parti tanpa meninggalkan kerusi buat parti lama.. sekiranya PAN rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah dan kebodohan PAN sendiri.. sdgkan DAP sendiri pernah menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg telah tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

4. KHODAM - ini merujuk kpd pihak yg walaupun masih bernaung dalam parti sendiri namun masih sanggup membela pihak luar parti lebih drpd parti sendiri e.g. sehinggakan sampai ke tahap tergamak membocorkan agenda2 serta keputusan2 mesyuarat parti yg sepatutnya ‘confidential’ dalam masa hanya setengah jam sahaja selepas selesainya menyuarat parti..

5. BABI - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelitkan pula oleh puak PAN.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan oleh PAS terutamanya terhadap UMNO dan musuh PAS lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh PAN spt dlm isu bantah pesta arak terbuka cuma DALAM HATI iaitu hanya "Seperti anjing menyalak bukit"..

6. BIAWAK - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan asal yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika PAS masih mahu berbaik lagi dgn DAP, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd PAS.. mana mungkin mereka hendak mempercayai DAP lagi setelah melihat gelagat DAP dan sekutunya di dalam parlimen dalam isu usul RUU 355 dan juga isu membantah pesta arak terbuka..

7. KAFIR - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh UMNO dan sekutunya di kelantan; PAN ..

8. MUNAFIK- jika seseorg boleh menerima serta berdiam diri bila ada seorg kafir harbi menghina ilmuwan islam dgn label SYAITON dan juga bila ada penganjuran pesta arak terbuka sehingga mengganggu sensitiviti org beriman (bukan org munafik), apakah ada lagi label yg lebih sesuai utk digunakan?

9. BUTIR2 TAHI - seperti yg telah dijelaskan oleh salah seorg pemimpin PAS, ini hanya merujuk kpd sejarah turun-menurun e.g. DAP butir2 tahi PAP bermaksud DAP adalah asalnya turun menurun drpd PAP.. tiada langsung maksud jahat spt yg cuba digembar-gemburkan oleh pihak PAN.

10. TALIBAN - yg ini DAP sendiri yg bagi gelaran kpd pihak yg jelas menentang secara terang2an ke atas pesta arak terbuka.. maka dengan itu aku pula ingin bagi gelaran kpd pihak yg menentang hanya DALAM HATI ke atas pesta arak terbuka ini.. gelaran yg dah aku fikirkan semasak2nya ialah mereka ini sebagai TALIBANGANG; ataupun yg lebih tepat lagi ialah TALIBARUT!.

11. PENYANGAK - yg ini tak memerlukan IQ tinggi utk kita faham.. kalau dengan geng sendiri pun boleh dituduhnya kaki liwat dan kaki melancapkan orang lain; juga dia sendiri pun kaki songlap harta rakyat sehingga berbillion2 ringgit utk habuan si anak2 dan kroni, apa lagikah gelaran yg lebih sesuai daripada penyangak?

Itulah penjelasan saya... sekian..

An Anonymous said...

Ada ke bukti tuduhan2 tu sebagaimana terbukti sudah akan adanya kes pil kuda di kelantan?

An Anonymous said...

Buat masa ini umnobdah bagiblaluan utk membentang ruu 355 pun dah cukup bagus.. kerana dari situ pun kita dah boleh kenal yg mana satu yg hanya mengaku beriman dan yg mana satu kafir harbi.. jadi selagi ruu 355 tak sampai ke penghujungnya macamana nak tgk ia boleh dilaksanakan?

Kalau ruu 355 tak selesai atau diluluskan maka mmg tak boleh dijalankan hudud samada di kelantan mahupun di terengganu..

An Anonymous said...

So soalan aku sekali lagi, tang mana yg sesatnya amanat hj hadi tu?

An Anonymous said...

Bukanlah, pemimpin kafir harbi yg makan babi (PIGS) bila membuang air besar, benda yg dibuang itulah yg dipanggil taik khinzir..

An Anonymous said...

Bukan hadi tapi pemimpin yg jadi barua kpd dap..

bpk gunawan said...

Saya bpk gunawan maaf jika saya lancang komen,saya cuma mau kasih info,bagi anda yang punya masalah ekonomi atau lagi di lilit hutang,saya cuma mau kasi solusi,barankali bisa mengikuti jejak saya,sebenarnya saya tidak perna percaya adanya pesugihan,tapi dengan keadaan sangat susah,apalagi di lilit hutang apa boleh buat,jadi saya minta bantuan sama Mbah Budi Hartono,beliau kasi pesugihan uang gaib 5 milyar,alhamdulillah impian saya sudah tercapai,ini semua atas bantuan Mbah Budi Hartono,saya bebas dari hutang bahkan sudah punya usaha,inilah dukun yang bisa di percaya karna memberikan hasil,anda mau sukses seperti saya,silahkan konsultasi sama Mbah Budi Hartono dengan cara hubungi no hp O85.256.O77.899 atau buka website Mbah

Klik-> PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.