Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Mahadhir kalah, wan azizah jadi piem !

Pengundi cina akan mengundi DAP, tak kira daripada parti apa kaum cina itu. Hanya melayu berpecah belah oleh Mahadhir Muhammad Kutty, Tu pasal pembahagian kerusi DAP BERSETUJUUUUU ! Yang lain bersetuju juga tapi BERAT nak cakap takut kena pulau !!! Atau Mahadhir dah tiup dah ! PUH! PUH! PUH !!!

SEMENTARA ITU:

 

-Pak Karamu-

Bersatu hanya dapat kerusi 'gred C'



AddThis Sharing Buttons


Bersatu hanya dapat kerusi 'gred C'
Ibrahim

(Ubah saiz teks) 
 

KUALA LUMPUR - Bersatu hanya mendapat 52 buah kerusi 'gred C' dalam pembahagian kerusi dalam Pakatan Harapan.

Itu pandangan bekas Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali dan berkata, Bersatu memperoleh lebih satu kerusi berbanding PKR yang mendapat 51 buah kerusi, manakala Amanah dan DAP masing-masing dengan 27 serta 35 kerusi.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu berkata, namun bagi Bersatu yang merupakan parti baharu, jumlah kerusi ini adalah baik.

"Tapi bila dilihat, ia hanya kerusi gred C. Itu kerusi yang saya rasa bolehlah dipertandingkan, tapi tidak mudah untuk mereka (Bersatu).

"Saya sudah terlibat dengan politik sejak 35 tahun lalu lagi, bagi saya PKR adalah pemenang kerana kerusi yang dipertandingkannya adalah kerusi yang majoriti akan dimenangi mereka," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Perkasa, di sini, hari ini.

Dalam pada itu, beliau menegaskan, pandangan yang diberikannya tidak memihak kepada mana-mana kepimpinan dan sekiranya berkaitan, itu hanya secara kebetulan.

Mengulas tentang kekuatan DAP, Ibrahim berkata, parti itu seperti biasa kekal dengan kekuatan mereka.

Katanya, bagi pengundi Cina, sudah banyak kali PRU, ia akan pergi ke DAP, apatah lagi dengan suasana yang ada sekarang.

"DAP agak selesa, PKR pula lebih baik berbanding Bersatu daripada segi kerusi yang dipertandingkan," katanya.


Ketika ditanya ramalan jumlah kerusi yang akan dimenangi Bersatu dalam PRU nanti, Ibrahim berkata, bukan tugasnya untuk membuat ramalan itu.

"Saya tidak boleh meramal berapa jumlah kerusi yang mereka (Bersatu) akan menang," katanya yang turut menegaskan terpulang kepada rakyat untuk membuat pilihan dalam mengundi nanti.

Semalam, sebuah portal tempatan melaporkan, Pakatan Harapan memutuskan Bersatu untuk bertanding sebahagian besar kerusi di Semenanjung Malaysia pada PRU14 nanti.

22 orang berkata:

Anonymous said...

Komen dari Melayu yang kuat sifat PHD nya!

Anonymous said...

karam oii, bila pas nak muktamadkan 100 kerusi parlimen tu? atau nak tunggu bincang dgn BN/UMNO dulu ka?

Anonymous said...

Pelik aku bila walaunta PAS asyik dok sibuk dgn strategi PH nak lawan BN. PAS kata nak jadi gelombang ke3 tapi asyik sibuk serang strategi PH, PAS dah mcm BN pulak, ada apa2 ke?

Anonymous said...

pas nak bagi berapa kerusi gred A kat geng kadir dan geng parti cinta malaysia??? Apa strategi nak kekalkan kelantan?? tak kan cuma nak ikut strategi bungkus kain baju??

Anonymous said...

Duit korang jual gas karbon dioksid 5 juta setahun tu dah dapat ke belum? Masuk akaun afin bank jugak ke?

Anonymous said...

org kg suka kat madey. ph ada peluang besar untuk tukar pemerintah

Anonymous said...

kata ramai orang masuk pas. abis tu kenapa harakah banyak hutang tak mampu nak bayar? suruh la pembesar korang jual alphard, velfire, range rover, q7, 4wd tu untuk bayar hutang. tak kan nak bayar guna duit kutipan tabung milo jugak?

Anonymous said...

kalu ikut perancangan, bulan julai 2018 nanti kelantan akan jatuh ke tangan umno atau PH.

Anonymous said...

pas bila nak pindah ke wisma tok guru? Mahkamah tak bagi ker?? kih3

Anonymous said...

habis jahanam strategi pas kali ini.
tak ada cra dah nak selamatkan kelantan.
umno serang. ph serang.
mampuih la

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [4757] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 777 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

azez said...

شركة تنظيف بالدمام

شركة تنظيف منازل بالدمام

شركة تنظيف فلل بالدمام

شركة تنظيف موكيت بالدمام

شركة تنظيف شقق بالدمام

شركة تنظيف خزانات بالدمام

شركة تنظيف مسابح بالدمام

شركة تنظيف واجهات-حجروزجاج بالدمام

An Anonymous said...

Islam takkan mampuih walau diserang oleh bn dan ph sekaligus.

An Anonymous said...

Tak pe bagi pan menumpang dulu.. sampai dia dapat buktikan yg bangunan tu dia punya bukan hasil dari rompak balak masa jadi exco..

An Anonymous said...

Begitu juga kemasukan calon pm berikutan keluarnya calon pm tak jadi jadi..

An Anonymous said...

Macamana nak bayar?? Pas bukannya jual kerusi2 di johor, pahang, perak dan wilayah persekutuan dgn harga rm100juta..!!

An Anonymous said...

Memang org kg suka madey penjarakan dsai dgn tuduhan merapu.

An Anonymous said...

Macamana nak masuk akaun affin kalau satu bukti 90 juta ehhh 200 juta pun tak da dibawa ke sprm macamana diva AA berani buat?. diva HM mana berani, kan?

An Anonymous said...

Bagi kena bagi.. kita tak nak lah tragedi wp kosong perlis kosong pahang satu johor 2 berulang kembali..

An Anonymous said...

Dgn bn sejak lebih 50tahun pas dah serang.. kina ada pulak musuh baru yg takde kerusi parlimen di perlis dan wp, kena lawan cara lain pulak..

An Anonymous said...

Mentang2 dap dah muktamadkan maka pan pun ikut je.. tapi janganlah pan sangka pas pun nak kena ikut dap jugak macam pan ikut.. ntah laa..

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.



 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.