Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


Siapa Berkuasa ? Najib Atau Tun Mahathir Dan Gangster Umno ?
Posted on Sunday, January 29 @ 22:24:59 PST by tokdalang

  Oleh Musli Oli

Kenapa semakin ramai rakyat Malaysia percaya UMNO dan presidennya Perdana Menteri Mohd Najib Razak, seorang pemimpin yang sama sekali tidak boleh dipercayai! 

Sebab utama kerana Najib telah kehilangan integriti setelah kekayaan negara dan segala-galanya harta milik rakyat menjadi "milik peribadi", termasuk sebahagian besar pemilikan itu dilakukan para kroni beliau.


Najib dituduh sebagai seorang pembohong tegar! Yang ganjilnya, dia tidak peduli langsung. Dia tidak terasa malu bermuka-muka dihadapan rakyat dan masyarakat umum. Jika hari ini dia boleh menggambarkan dirinya sebagai seorang malaikat, keesokan harinya dia boleh berlagak seperti seorang diktator dalam "Banana Republic" 

Muka tebal atau tidak, tapi ini lah yang berlaku bila AG didesaknya membuat rayuan pembebasan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim daripada tuduhan Sodomi II. 

Sebagai perbandingan, Anwar konsisten. Daripada mula beliau mengakui hak AG untuk membuat rayuan. Setelah rayuan difailkan, Anwar tidak gelabah dan dia tidak mengatakan keputusan itu tidak wajar walaupun ramai rakyat berpendirian begitu. 

Sebaliknya MP Permatang Pauh itu berpendapat, rayuan kes sodomi itu tidak sama sekali menjejaskan hasrat Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya daripada Najib dan UMNO! 

Kenyataan dan pendirian Anwar satu testimoni terhadap keyakinan diri yang kukuh. Bukan seorang pemimpin flip-flop! 

Semua rakyat tahu, para ulamak, termasuk 40 ulamak muda, profesor universiti, bankers, ahli-ahli perniagaan, anggota polis dan tentera, judiciary dan ramai lagi dipergunakan Najib dan BN semata-mata untuk mengekalkan kuasa. 

Malah para hakim juga boleh dibeli seperti dibuktikan dalam insiden pita rakaman Lingam yang tersebar luas menjelang PRU 2008. 

Tun Mahathir dan rejim UMNO lebih cenderung melihat Anwar dalam penjara seperti pernah mereka lakukan pada 1998 untuk terus kekalkan kuasa. Anwar adalah manusia yang jadi penghalang mereka terus duduk di atas singgahsana kuasa dan hidup seperti maharaja! 

Memasukkan Anwar dalam penjara akan melemahkan pembangkang pada tanggapan puak ini. Najib bijak berlakon dan pandai berpura-pura. Seolah-olah keputusan rayuan tidak kena mengena dengan beliau. Tapi siapa lagikah yang percaya dengan Najib? Dia membenarkan Tun Mahathir dan gangsternya, melakukan kerja-kerja itu. 

Tun Mahathir awal-awal lagi secara terbuka berkata tidak ada salahnya kerajaan mempertikai keputusan hakim yang membebaskan Anwar. 

Najib cuci tangan dan dia mahu kelihatan seperti seorang yang baik, seorang wassatiyah dengan tidak memalukan dirinya sebagai seorang Perdana Menteri jika membuat rayuan.

Amat malang kepada orang Melayu mempunyai seorang pemimpin dan perdana menteri yang begitu lemah. Najib tidak mengawal partinya sebaliknya parti mengawal dia! 

Selepas Anwar dibebaskan dari tuduhan Somomi II, berita itu merupakan headlines akhbar-akhbar utama di seluruh dunia sebagai bukti bukan sahaja rakyat Malaysia tetapi masyarakat antarabangsa percaya Anwar difitnah dalam konspirasi Najib dan UMNO! 

Masyarakat antarabangsa dan sebahagian besar rakyat Malaysia yakin dan percaya, Dato Seri Anwar adalah pemimpin terbaik untuk Malaysia untuk keluar dari kemelut yang dialami sekarang. 

Nampaknya pihak pembangkang tidak boleh berbuat apa-apa dalam rayuan itu kerana mahkamah jelas berada dipihak BN. Apapun isu RM250 juta skandal lembu NFC Shahrizat membayangi kes tersebut. Ini membuktikan rakyat Malaysia sudah membuat keputusan siapa perdana menteri mereka. Orang itu tentu sekali bukan Najib! 

Harapan diletakkan kepada Anwar untuk membawa mereka yang bersalah dengan penipuan dan membawa keluar wang rakyat sebanyak RM888 bilion daripada 2000-2009. 

Seperti kata-kata seorang pemandu teksi KL, Tan Sri Khir Toyo tidak akan didapati bersalah melakukan jika BN masih bekuasa di Selangor!

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.