Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


Sunday, January 29, 2012

JANGAN SERAH KEDAH DEKAT PENYAMUN ! Undi Pakatan Rakyat

 

MAI TENGOK!!! Berapa banyak elaun pemimpin UMNO dalam GLC semasa perintah Kedah

Asyik dok cerita STDC, GLC lain apa kurangnya catatan penyelewengan di zaman BN. Syarikat Kumpulan Ladang-ladang Perbadanan Kedah Sdn. Bhd. adalah GLC yang penuh penyelewengan di zaman BN.

Syarikat ini telah pecah amanah dengan memberi gaji kepada tiga orang yang bukan pegawai syarikat itu tanpa kelulusan daripada mesyuarat Ahli Lembaga Pengarahnya.

Salah guna wang melibatkan RM197 ribu yang disalurkan kepada tiga orang sebanyak RM2 ribu seorang setiap bulan dengan cara meletakkan nama mereka ke dalam senarai pekerja syarikat berkenaan bermula Disember 2004 hingga Mac 2008.


Syarikat ini adalah milik Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) beroperasi selama 30 tahun yang menyelia ladang-ladang milik PKNK dan juga swasta. Ia memiliki sebanyak 18,500 ladang getah, 7,200 ekar kelapa sawit serta lain-lain harta.


Dato’ Seri Mahdzir Khalid adalah pengerusi lembaga pengarah syarikat tersebut pada masa itu. Sebahagian besar ahli lembaga pengarahnya adalah pemimpin UMNO. Syarikat Kumpulan Ladang adalah antara GLC yang menjana keuntungan. Pantang UMNO melihat laba keuntungan.


Siapakah The Three Stooges yang diberi gaji buta oleh Tok Det tu? Ada yang dah tahu, ada yang pernah tahu tapi lupa dan ada yang belum tahu. 
 
 Mai pulak kita pakat-pakat tengok jumlah emolumen yang diterima oleh ahli lembaga pengarah STDC di zaman BN, dibandingkan emolumen yang diterima ahli lembaga pengarah di zaman Pakatan.


Depa berniaga bukan kira nak buat duit untuk kebajikan rakyat jelata tapi dok ghebiah duit kat puak-puak depa saja. Pakat-pakat tengok angka tu... lepas tu 'lu pike la sendiri...'


0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.