Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ust Hadi ikut jejak Mahadzir ? DAH LAMA DAH !

Ahad, 29 Januari 2012

PRU 13 : DS Anwar Mengulas Hasrat Presiden Pas Tidak Bertanding

SHAH ALAM - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berharap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan menarik balik hasrat beliau tidak mahu bertanding lagi dalam pilihan raya umum.
 
"Saya berharap Ustaz Hadi menarik balik hasrat tersebut kerana beliau penting buat Pas dan Pakatan Rakyat (PR)," kata Anwar dipetik Harakahdaily hari ini.

Beliau yang juga Ketua Umum PKR berkata, peranan Presiden Pas itu, yang berusia 65 tahun, kritikal buat pemuafakatan PR, yang dibentuk secara formal selepas pilihan raya umum 2008.

Anwar juga berkata beliau akan mengadakan pertemuan dengan Abdul Hadi, yang mengumumkan pendirian mengejutkan itu kepada Sinar Harian dalam satu temu bual, kelmarin.
"Saya akan bertemu dengan Ustaz Hadi dalam waktu terdekat demi memastikan Ustaz Hadi kekal bersama pimpinan Pakatan Rakyat," tegas Anwar.

Dalam pertemuan dengan Sinar Harian, Abdul Hadi membayangkan kemungkinan tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat.
Menurutnya, keputusan itu dibuat berdasarkan kepada khidmatnya yang disifatkan sudah terlalu lama menyandang jawatan sebagai Yang Berhormat.
“Sudah lebih 30 tahun saya bergelar Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) iaitu bermula pada 1982 dan sudah berbelas tahun sebagai Ahli Parlimen,” katanya.
Abdul Hadi berkata, sekiranya tidak bertanding mana-mana kerusi, beliau boleh bergerak ke seluruh negara untuk memantapkan parti.

Bagaimanapun, Adun Rhu dan Ahli Parlimen Marang ini menawarkan bertanding satu kerusi sahaja sekiranya dipilih sebagai calon dalam PRU13.
Abdul Hadi mengetuai Pas sejak 2002 dan beliau mempertahankan jawatan presiden tanpa cabaran pada pemilihan Jun lalu.SH

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.