• Senarai baharu Exco Selangor
1 / 1
SHAH ALAM - Barisan Exco Selangor baharu yang diumumkan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali hari ini di mana 40 peratus adalah wakil rakyat muda adalah isyarat baik kepada generasi muda di negeri ini.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad berkata, penglibatan anak muda dalam pentadbiran kerajaan negeri mampu menarik Gen Y untuk menyokong PR di Selangor pada masa akan datang.

"Ini adalah isyarat yang baik, kepimpinan PR memberikan amanah, keyakinan dan kepercayaan kepada kepimpinan muda dari parti komponen masing-masing.

"Ini adalah jalan ke depan untuk mereka terus menggamit sokongan golongan muda.

"Saya mengharapkan mereka muda dari segi pemikiran, inovasi dan kreativiti, jangan muda tetapi pemikiran tua," katanya kepada Sinar Harian Online, hari ini.

Selain komposisi berubah dengan PKR mendapat empat kerusi dan tiga masing-masing kepada DAP dan Pas, namun idea segar dalam pemilihan wakil rakyat itu tidak meminggirkan aspek anak muda dalam Kabinet Azmin.

Seramai tiga muka baru dan anak muda mengisi kerusi Exco Selangor kali ini, antaranya Nik Nazmi Nik Ahmad (PKR), Amirudin Shari (PKR), Zaidy Abdul Talib (Pas) dan Ean Yong Hian Wah (DAP).