Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HITLERISME BOLEH NAMPAK LEBIH JELAS APABILA ADA PILIHANRAYA ?

Pimpinan DAP Dicabar Buktikan Mereka Tidak Amalkan Konsep “Hitlerisme”

PULAU PINANG 3 Mei – Kerajaan negeri DAP hari ini dicabar untuk berterus terang dengan segera memberi penjelasan apakah mereka sebenarnya mengamalkan konsep “Hitlerisme” yang mengutamakan kaum-kaum tertentu.
 
Meskipun sebelum ini kerajaan DAP Pulau Pinang dengan gahnya melaungkan kononnya mengamalkan pentadbiran bersih, cekap dan telus namun hakikatnya laungan itu sekadar retorik kosong semata-mata.

Sebagai contoh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman mendedahkan hanya 14.9 peratus lesen perniagaan yang diluluskan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri ini pada tahun lalu diagihkan kepada peniaga Melayu.

Tegasnya angka tersebut adalah rendah jika dibandingkan dengan orang Melayu yang merangkumi 45.1 peratus daripada jumlah keseluruhan penduduk di negeri ini.

Beliau menjelaskan kaum Cina merupakan yang paling ramai diberikan lesen perniagaan, manakala kaum India juga sedikit.

“Justeru, UMNO ingin bertanya kepada kerajaan DAP Pulau Pinang, apa langkah drastik yang positif boleh dilakukan mereka bagi menambah jumlah lesen berniaga untuk orang Melayu.”

“Ramai lagi orang Melayu yang tidak dapat lesen niaga. Adakah mereka (kerajaan negeri) mengamalkan konsep Hitlerisme iaitu hanya kaum tertentu diutamakan sedangkan kaum-kaum lain ditindas atau dipinggirkan,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Perhubungan UMNO negeri, di sini, Isnin malam

Hadir sama timbalannya, Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang juga Bendahari UMNO Pulau Pinang, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.

Zainal Abidin berkata, beliau mempunyai maklumat mengenai pengagihan lesen tersebut, namun enggan mengulas lanjut.

“Biarlah Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang jelaskan sendiri,” ujarnya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.