Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Apa jaminan rakyat tak akan dikencing seperti Nasharudin?

Pertama sekali saya minta anda ingat balik berita bertajuk "Najib, Umno tetapkan agenda Utusan Malaysia- Hata". Bekas wartawan kanan Utusan Malaysia, Hata Wahari kata, agenda akhbar itu ditetapkan oleh Biro Politik Umno yang dipimpin Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Hata lagi, Ketua Pengarang Utusan pula akan menerima arahan dari mesyuarat Biro Politik Umno yang bersidang setiap malam Isnin.

Ingat betul-betul berita di atas.

Dah ingat betul-betul berita tu, saya nak tanya pulak: Adakah Biro Politik Umno yang memegang tali di tengkuk Utusan tu dari jenis moron terlampau yang langsung tak boleh nak agak Ustaz Nasharudin Mat Isa akan kecundang di tangan calon saat akhir yang ditaja oleh beberapa pemimpin utama PAS pada pemilihan dalam muktamar parti itu kali ini?

Memang la bongok. Orang selalu kata, kalau tak bongok, bukan Umno namanya. Tapi takkan bongok sangat sampai tak boleh nak agak Nasharudin sudah terlalu goyah untuk dijadikan sandaran harapan? Ish, tak mungkin depa bongok sangat sampai tak boleh nak mengagak perkara semudah itu.

Namun, anda boleh lihat sendiri Utusan tetap membantu Nasharudin hinggalah pada saat-saat terakhir. Sehari sebelum pengundian, Utusan tetap berusaha membantu Nasharudin dengan berita bertajuk "Gandingan Hadi-Nasha mantap". Nampaknya, para pemimpin Umno yang memegang tali di tengkuk Utusan yang menjadi peliharaan mereka itu menjadi kawan dari kategori yang Orang Putih kata "a friend in need is a friend indeed" kepada Nasharudin.

Adakah Biro Politik Umno dan Utusan sebenarnya dari jenis kawan yang lebih setia berbanding beberapa pemimpin tertinggi PAS yang berpaling tadah dan menikam Nasharudin depan-depan dan penuh kejam? Dahulu puak kawan kencing kawan (KKK) dan kawan makan kawan (KMK) itu gunakan Nasharudin ikut suka nafsu mereka. Menjelang dan ketika berlansungnya pengundian dalam muktamar PAS yang kini sedang berjalan, mereka yang bersimpati kepada Nasharudin merungut bagaimana Timbalan Presiden PAS itu (ketika posting ini ditulis) dikhianati, ditinggalkan berseorangan malah dihempuk segala kesalahan ke atasnya oleh puak KKK dan KMK itu. Jenis-jenis KKK dan KMK itu bukan sahaja berpaling dari Nasharudin, malah dirungutkan juga bahawa mereka turut mengkambinghitamkannya.

Untuk makluman, sebahagian puak KKK dan KMK tersebut berada di dalam Jawatankuasa PAS Pusat dan aktif pusing Malaysia untuk berkempen memenangkan calon saat akhir tajaan mereka. Saya kasihan calon tajaan itu. Adakah dia tidak fikir dia juga boleh menerima nasib yang sama seperti Nasharudin? Kalau kat Nasharudin senang-senang ja depa kencing, apa yang boleh menghalang depa kencing juga calon tajaan itu satu hari nanti? Allah Maha Melihat, dari dulu lagi saya amat menghormati peribadi calon tajaan itu dan saya mohon janganlah beliau mudah diheret tengkuk oleh puak KKK dan KMK itu.

Nanti anta pun depa kencing macam depa kencing Nasharudin.

Persoalan penting yang saya nak tanya: Adakah kelaku puak KKK dan KMK itu lebih buruk dari kelaku Biro Politik Umno dan Utusan yang sekurang-kurangnya tidak kencing Nasharudin ketika dia kesusahan? Jika benar kelaku puak KKK dan KMK itu lebih buruk dari kelaku Umno serta Utusan dan mereka pula berada dalam Jawatankuasa PAS Pusat, bagaimana nasib rakyat jembel seperti saya?

Kalau puak KKK dan KMK itu berkuasa, apa jaminan depa tak akan kencing rakyat jembel seperti saya seperti depa kencing Nasharudin dengan penuh sadis, dengan penuh kejam?

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.