Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA ADA KERETA YANG PECAH ATAU KEMEK MAKA TANGKAP SAJA IBRAHIM ALI DAN ANGGOTA PERKASA


Breheng ugut nak bakar kereta, baling batu?

View Image
Setakat la ni (pukul 2.04) petang belum ada lagi dalam Malaysiakini berita versi Bahasa Melayu tentang apa ugutan baling batu dan bakar kereta yang dibayangkan oleh Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali untuk menghalang perarakan aman Bersih menuntut pilihan raya yang adil dan bersih. Tapi dalam versi Inggeris dah ada berita tu dalam Malaysiakini (Update: Pukul 2.19 depa dah bubuh versi Melayu).

Pengalaman saya menyertai demontrasi yang dianjurkan oleh puak lawan Umno, tak pernah la pulak saya tengok kes baling batu dan bakar kereta. Bakar tayar pun tak pernah.

Saya tak pernah menyertai demonstrasi Reformasi. Tapi dalam demonstrasi tersebut pun saya difahamkan bahawa mereka yang berdemonstrasi sentiasa berjaga-jaga terhadap agent provocateur. Saya pernah dengar cerita depa depa debik agen-agen provokasi itu.

Kesimpulannya, bila puak-puak lawan Umno berdemonstrasi, depa akan pastikan ia adalah pehimpunan aman. Depa tak nak dan depa benci benda-benda yang menyusahkan depa nak berhimpun dan berhimpun lagi. Yang buat kecoh ialah orang lain.

Elok saya cerita pengalaman saya menyertai demonstrasi puak lawan Umno. Ia berlaku dalam satu perarakan yang dimulakan dari depan bangunan Tabung Haji selepas solat Jumaat. Saya tak ingat tahun berapa dan demonstrasi apa. Tapi dalam tahun lapan puluhan atau awal sembilan puluhan. Perarakan tu bercadang nak ke kedutaan Amerika Syarikat.

Ketika perarakan belum pun bermula, saya tengok ada beberapa orang yang kelaku depa pelik sungguh. Histeria macam orang gila. Lagak depa macam nak menunjuk-nunjuk kononnya depalah pejuang Islam paling bersemangat. Orang suruh bertenang, depa tak nak dengar cakap.

Tak lama lepas tu, polis bertindak menghalang perarakan. Terjadilah pergelutan kecil. Tengok-tengok yang tangkap orang ialah puak-puak yang kononnya bersemangat sakan tadi.

Sebab itulah, bila Ibrahim dipetik sebagai berkata, "I cannot imagine, when they bring a big crowd and start throwing stones, burning cars...Perkasa will go down to make sure we stop (the Bersih rally)", saya bersetuju dengan pandangan yang menyatakan beliau membayangkan ada puak yang akan baling batu dan bakar kereta.

Puak lawan Umno tak pernah buat kerja bodoh yang akhirnya akan menyusahkan diri mereka sendiri itu. Kalau begitu, puak mana yang akan baling batu, bakar kereta? Puak perkosa? Kalau depa baling batu, kalau kena kepala kita, boleh mati. Kalau depa bakar kereta, kalau api merebak, kita boleh mati.

Kepada yang beragama Islam, kalau mati dibunuh puak jahat kerana menuntut pilihan raya yang adil dan bersih, kita ada jawapan kepada Allah s.w.t. yang memerintah kita memperjuangkan keadilan dan menentang pembohongan serta penyelewengan. Mereka pun akan kata mereka juga ada jawapan. Kita tunggulah apabila berhadapan dengan Allah di Hari Perhitungan nanti. Kita akan tahu jawapan siapa yang akan diterima Allah.

Sementara itu, tolong bagi tau semua orang tentang puak jahat yang nak baling batu, bakar kereta. Kalau orang tanya siapa, suruh mereka tanya Ibrahim. Kalau mereka tak yakin Ibrahim bercakap benar bila dia bagi tau siapa nak baling batu dan bakar kereta, suruh dia pergi bersumpah laknat di Masjid Bandar Baru Sentul. Maklumlah, Malaysia dah jadi pusat sumpah laknat.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.