Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NI DAH DEKAT PILIHABRAYA NIH

Najib janji laksana gaji minimum akhir tahun

TERKINI @ 11:21:44 PM 14-06-2011
June 14, 2011
KUALA LUMPUR, 14 Jun — Datuk Seri Najib Razak malam ini berkata kerajaan akan melaksanakan gaji minimum menjelang penghujung tahun ini selepas Parlimen meluluskan rang undang-undang majlis perundingan gaji kebangsaan pada sesi yang berlangsung sekarang.

Perdana Menteri (gambar) berkata Kabinet masih menunggu Kementerian Sumber Manusia membentangkan kertas berkaitan sebelum rang undang-undang itu dibentangkan di Parlimen.

“Apabila yang ini (rang undang-undang) diluluskan, maka kita boleh mengadakan majlis perundingan gaji kebangsaan dan (kemudian) boleh adakan gaji minimum akhir 2011,” kata beliau pada majlis makan malam Hari Pekerja anjuran Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) di sini.

Pengumuman Najib menjawab dakwaan bahawa kerajaan sudah memungkiri janji bahawa rang undang-undang ini akan dibentangkan di Palimen kali ini.

DAP berkata rang undang-undang itu seharusnya dibentangkan pada sesi Parlimen semasa tetapi kertas aturan menunjukkan sebaliknya.

Pentadbiran Najib menyasarkan tahun ini untuk melaksanakan dasar gaji minimum, tetapi berhadapan dengan bantahan majikan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.