Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Pundekutty Punya Anwar Ibrahim..!!!!

 Isnin, Jun 13, 2011

"Saya telah berusaha menahannya, tetapi air mata saya gugur juga di-bumi Singapura ini akibat kebodohan dan bangannya menteri umno kita..", itu kata-kata terakhir seorang kakitangan KTM di stesen keretapi Tanjung Pagar,Singapura.

Ramai sedih, ramai kecewa, banyak yang tak boleh tahan perasaan, tapi KTM pula punya sial telah bercadang mahu mengadakan 'party' di sepanjang perjalanan tren terakhir menuju ke stesen keretapi Tanjung Pagar,Singapura pada 30 Jun nanti. Itu lah tarikh terakhir dan perjalanan terakhir ke-stesen yang telah di jual kepada Singapura.

(...ini mesti kerja Anwar Ibrahim,Guan Eng dan Nik Aziz nie... menjual kedaulatan negara kepada Singapura... kah..kah..kah..)

Tak ke 'kurang ajar' nama nya tuu..?? Nak buat 'party'!


Kepada
'musibat' yang telah bagi idea 'haramjadah' nak buat parti untuk 'last train ride party to Tanjung Pagar' tu di harap bawa-bawa lah bertaubat dan harap juga agar dapat batalkan hasrat mereka itu, sebabnya 'last train ride' tu bukanlah satu perjalanan untuk berseronok dan berhibur, tetapi sebenarnya ia adalah satu perjalanan 'heart breaking' dalam episod sejarah Keretapi Tanah Melayu di Singapura dan sejarah orang melayu.

Stesen Tanjung Pagar yang besar dan luasnya lebih kurang 176 hektar yang bernilai berbilion dollar itu kini telah 'ghaib'.

'Woodlands checkpoint' pula bukanlah sebuah stesen keretapi dalam erti kata yang sebenar, tetapi adalah sebuah kompleks untuk Kastam, Imigresen dan Kuarantin yang di-miliki olih Singapura.

Tak tahu lah dan tak boleh nak kita bayangkan bagaimana nanti operasi KTM di stesen baru di-dalam komplek C.I.Q yang dimiliki olih Singapura itu.

Gurkah-gurkah politik di'port' boleh agak yang lambat laun nanti, atau memang tak lama saja lagi KTM sudah tentu akan di hambat keluar dari komplek itu dan berpatah balik ke Johor Bahru, dan bila itu sudah terjadi maka habislah sudah satu sejarah dalam lipatan KTM dan juga orang-orang melayu.

Sebab itu lah 30 jun nanti merupakan hari sedih, bukan lah hari untuk kita semua bergembira.

ISA 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.