Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

23 April 2012


BERSIH 3.0 'HALAL' ATAU 'HARAM' : SIAPA BETUL MENTERI ATAU POLIS


Pihak polis tidak akan membenarkan BERSIH mengadakan perhimpunan duduk bantah di Dataran Merdeka Sabtu ini, atas "sebab-sebab keselamatan".

Ketua Polis daerah Dang Wangi, Mohamad Zulkarnain Abdul Rahman, dalam suratnya kepada ahli jawatankuasa pemandu BERSIH, Maria Chin Abdullah, merujuk kepada surat BERSIH bertarikh 16 dan 19 April 2012.

Salinan surat daripada pihak polis itu telah dimuatnaik ke halaman Facebook BERSIH yang merupakan gabungan untuk pilihanraya yang bersih dan adil.



Yang mana satu benar. Menteri kata tak jejas keselamatan dan ketenteraman, Polis pula kata ianya tidak dibenarkan kerana sebab-sebab keselamatan. Siapa betul siapa salah ini? Kalau tak dibenarkan mengapa? Berikan jawapan yang konkrit dan tepat .
 


Kita tidak mahu rakyat terkeliru yang mana satu betul menteri atau Polis. Kalau menteri betul, Polis tak betul dan bohong. Kalau Polis betul, Menteri pembohong. Sesiapa sahaja yang membohong tidak layak pegang jawatan yang tinggi. Tidak layak jadi menteri dan tidak layak jadi polis pangkat tinggi.
 


Namun begitu yang penting Bersih 3.0 tetap akan diadakan dengan pelbagai usaha dilakukan bagi memastikan ianya berjalan dengan baik dan tersusun. Pengalaman semasa Bersih 1 dan 2 cukup mematangkan rakyat. Mereka juga kenal siapa lawan dan kawan. Mereka kenal sangat siapa itu Polis dan bagaimana perangai Polis bila berhadapan dengan rakyat.
 


Kita yakin semangat rakyat untuk memakai baju kuning 28 April ini tetap membara dan tidak dapat ditahan-tahan umpama menahan udaran di ruangan dan menahan cahaya di dunia ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.