Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


11 Disember, 2012

Anwar Ibrahim Belasah Teruk Zainuddin Maidin..


Serangan bekas menteri Umno iaitu Zainuddin Maidin mudah dipatah oleh ketua pembangkang Anwar Ibrahim. Kenyataan dangkal dan tak senonoh beliau menyerlahkan kebencian beliau terhadap pemimpin Indonesia tersebut. Ikuti jawapan Anwar Ibrahim terhadap kenyataan dangkal Zam..

Saya dimaklum dan terkesan dengan serangan jelek oleh Zainudin Maidin ke atas mantan Presiden Indonesia, YTH Bapak BJ Habibie seperti yang diterbit semalam oleh Utusan Malaysia, akhbar milik Umno.

Tulisan Zainudin sememangnya diketahui dangkal (mediocre) dan beliau mewakili sosok elit Umno yang berprasangka keji terhadap negara Indonesia.


Ramai sedia maklum tentang latar belakang Zainudin; beliau merupakan mantan editor Utusan, juga mantan Menteri Penerangan yang sering menuding jari dan melabel kelompok yang tidak sehaluan dengan Umno sebagai ‘pengkhianat’.


Zainudin merupakan satu-satunya menteri kanan yang tewas dalam pilihan raya umum lalu kepada calon dari Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), justeru kita bisa memahami keresahan, dendam dan motif beliau dalam melancar serangan sebegini.


Kenyataan Zainudin sewajarnya tidak perlu dilayan dan ianya tidak mewakili massa di Malaysia.


Zainudin adalah sosok angkuh (arogan) dan rasis yang merupakan salah satu antara penyebab tercetusnya krisis bilateral membabitkan Malaysia-Indonesia.


Datuk Seri Anwar Ibrahim

Ketua Umum KEADILAN

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.