Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SIAPA PULAK TEMBAK BELAKAN SPRM ?


'Tembak belakang bukan kerja Pas'
Wartawan Sinar Harian
12 Disember 2012
Mustafa Ali
Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali
 
KUALA LUMPUR - Pas sentiasa serius memerangi gejala rasuah dan gejala 'tembak belakang' sebagaimana yang dibangkitkan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Abu Kassim Mohamed sama sekali tidak membabitkan parti itu.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, memerangi rasuah dan sebarang bentuk penyelewengan atau penyalahgunaan kuasa sememangnya menjadi keutamaan parti itu sejak dahulu.


"Di pihak kita, kerjasama dalam usaha membanteras rasuah sentiasa dianggap serius. Segala kes kita mahu siasat dan tangani bersama," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Abu Kassim yang disiarkan muka depan Sinar Harian, semalam.


 
  • Haji Mohd Yusof Muda · Top Commenter
    Matlamat Pas untuk mendaulatkan akhlak Islam dengan mematuhi segala perintah Allah; baik suruhan atau larangan...cita-cita murni itulah menyebabkan aku menyokongnya...namun menyokong Pas bukanlah tiket masuk syurga sebagaimana didakwa oleh musuhnya...pemimpin, ahli dan penyokong Pas ke neraka juga kalau mensyirikkan Allah...yang kudoakan semoga pemimpin-pemimpin Pas terus berjuang dengan ikhlas sebagaimana diperjuangkan oleh Nabi dan sahabat-sahabatnya semasa mendiri kerajaan Islam Madinah...
  • TP Deen Musa
    Bukti PAS tak main belakang !!

    “Soleha Hussain mendedahkan bahawa beliau menjadi mangsa penghinaan oleh penyokong-penyokong PAS.beliau berasa sedih apabila dihina dengan kata-kata kesat termasuk menggelarkan dirinya sebagai isteri syuhada murahan”.


    “Soleha Hussain, mendedahkan sendiri 'bahawa pihak pengurusan tabung kata duit sudah tiada tetapi selama ini saya tidak pernah diberitahu jumlah wang masuk dan keluar dari tabung berkenaan”]


    “Mangsa2 yang terlibat dalam pendedahan penipuan Tabung Memali itu berada dalam ketakutan kerana diugut oleh Pemimpin/
    penyokong-penyokong PAS dari luar Memali… “

    “Abdul Rahim Lah, 35, berkata, beberapa hari selepas pecah berita laporan polis ada pihak tertentu menelefonnya sambil menyifatkan dakwaan balu-balu terbabit hanyalah rekaan dan 'sandiwara”'.


    Hari ini terbukti siapa yang bersandiwara…pemimpin PAS atau mangsa2 penipuan PAS yang bersandiwara….dan siapa Pengarahnya....!!!..


    C.N Al-Afghani sebelum ini pernah menulis buku kontoversi bertajuk ” Mohd Sabu Air Mata di Bumi Memali,” mendedahkan wujudnya penyelewengan dan penipuan berjuta-juta ringgit milik berpuluh-puluh anak yatim, 14 balu dan 200 mangsa Memali oleh pihak kepimpinan PAS.

    Akibatnya, buku tersebut dilarang dijual ketika berlangsungnya Majlis Memperingati 25 Tahun Memali pada November 2010, namun difahamkan saudara mara dan anak-anak mangsa Memali berusaha gigih menjual buku tersebut agar penyelewengan itu terdedah kepada umum.
  • TP Deen Musa
    Sebenarnya Isu penyelewengan Pas mengenai duit tabung Memali itu lah” isu pokok” yang belarutan dari Isu “lama yang sudah basi “ tapi gagal di selesaikan oleh pemimpin PAS hingga ke hari ini.. yang menjadi persoalan bukan pada “Peristiwa lama” itu...tapi tuntutan dan penyelewengan yang belaku dari Peristiwa lama itu sudah berlarutan hingga ke hari ini dan gagal diselesaikan oleh PAS!!
    • Ramlee Anjul · Top Commenter · Kota Belud
      Tapi yg kesian nya bro,...anak2 dan bini mangsa Memali tu...mereka ni perlu meneruskan hidup.,,tak kan tidk d berikn bantuan bro. Mna pemimpin2 pas tu?
    • Azman Alias · Top Commenter · Smc85
      Betul ke Ramlee awak kesian kat mangsa Memali...?..Siapa laaa yang jadikan mereka mangsa tu yee??? Isu pokok dalam kes Memali bukan tabung tapi tindakan berlebihan pihak berkuasa....Isu tabung tu datang kemudian.Tapi tak pee..,orang ramai dah faham kenapa anda berfikiran seperti itu.
  • Nicky Kasangduan · Top Commenter · General Worker at Penoreh getah
    aku sokong semua ahli politik berpolitik asal Malaysia tetap aman tak seperti di luar negara yang kucar kacir akibat perebutan tampuk pemerintahan...harap tak berlaku di negara kita
  • TunjangBoy Kodiang · Politeknik Ungku Omar
    TP Deen Musa dan Ramlee anjul, tolong buat report polis isu penyelewengan, Ini bukan pemilihan umno tak boleh report polis jika rasuah duit (politik wang) pada perwakilan.
  • Gaban Gabankedayan · Top Commenter
    selangor, p.pinang kedah dan kelantan tak ada rasuah ke ? kalau tembak belakang kami lelaki sejati pun tak suka..anwar suka lah.
  • Ahmad Fauzi · Top Commenter · Penolong Pengurus at FGVH - Felda Global Ventures Holdings Sdn. Bhd.
    salam tuan hj md Yusof,,,kalau pas betul2 nk tegakan islam,,nape pilih tim presiden mat sabu dia golongan ulamak ke,,,atau lantikpas timbalan coz nk pilihan raya,,,npe nawaitunya mcm tu,,,pas jauh berbeza di zaman tuan guru Fadzil Nor,,,la ni dok kalot nak rampas ptra jaya,,,
    • Ismail Abu Bakr · Top Commenter
      majlis syura ulama' adalah organisasi tertinggi.. bukan presiden..
    • Alza Klate · Top Commenter · Manchester United
      PARTI PAS BUKAN SEBUAH PARTI ISLAM,CUMA PAS AMBIL ISLAM BUBUH ATAS PARTI DIA,TUJUAN NYA NAK TIPU ORANG MELAYU, SIFAT ORANG MELAYU ,KALAU BUNYI ISLAM NI SEMANGAT SIKIT, UMNO MEMPERJUANGKAN ISLAM DAN NASIB ORANG MELAYU SEJAK KEMERDEKAAN LG,ISLAM LIBERAL BUKAN ISLAM JUMUD YG DIADUN OLEH PAS,SEBAB PENDUDUK MALAYSIA BERBILANG BANGSA, PERCAYALAH KALAUPUN PARTI PAS DIKUBUR,DIHANYUT KELAUT, MALAYSIA TETAP NEGARA ISLAM,, PAS HANYA BERDAKYAH DGN MENGUNAKAN ISLAM, DAKWAHNYA KEPALANG,SEHINGGAKAN ANJING NAK MASUK DLM KAABAH NUN DIA NAMPAK,TAPI SERIBU KALI SAYANG ,LAUK AYAM KAT BAWAH NASI DEPAN MATA NAK MAKAN TAK NAMPAK PULA,INILAH ORANG YG MENCALAR IMEJ ISLAM NYA SENDIRI, TAKSUB DAN JUMUD INILAHYG MEMBAWA MEREKA SANGGUP MENGKAFIR, MEMURTAD ORANG ISLAM,KHASNYA UMNO, KEGANASAN ADALAH BUDAYA BARU DLM POLITIK NYASEJAK SERTAI PAKATAN,DAH JADI KUDA TUNGANGAN PAS KINI,DAN SEKARANG MENGHALALKAN CARA UNTUK KEDAYUSAN ISLAM YG DIPERJUANGKAN,MEMANG BETUL LAH SISTAM TUAK YG DIPAKAINYA, HALAL KO DIA, HARAM KO ORANG, RASUAH UNTUK UMNO, SEDEKAH UNTUK PAS, ISLAM KEPALA BAPAK DIA.
    • Ahmad Fauzi · Top Commenter · Penolong Pengurus at FGVH - Felda Global Ventures Holdings Sdn. Bhd.
      adik alza,,,,kecik2 pun dah sedar,,,tapi yg dah tua,,,masih buto lg..
  • Ahmad Fauzi · Top Commenter · Penolong Pengurus at FGVH - Felda Global Ventures Holdings Sdn. Bhd.
    salam tuan ismail saya tahu,,di takdirkan tuan guru abd hadi uzur,,,ada kah mat sabu yg di angkat sebagai presiden,,,atau bakal jadi Pm jika PR menang...10 cakap dia 18 aku x caya,,,mohon ampun dan maaf,,,wassalam
    • Syed Munir · Top Commenter
      ada jugak yg 1 ckp mat sabu 1 betul - gelaran yg diberinya kpd seseorang..Al Jub...ri....(membuktikan PAS tak tembak belakang)
  • Ahmad Fauzi · Top Commenter · Penolong Pengurus at FGVH - Felda Global Ventures Holdings Sdn. Bhd.
    pasal mus ni bela sgt ahmad sarbini,teoh,,,dah mahkamh ptuskan betul la tu,,x kan semua kes bila menang je puak pembangkang diam,,,kalah menyalak,,,
  • Ahmad Fauzi · Top Commenter · Penolong Pengurus at FGVH - Felda Global Ventures Holdings Sdn. Bhd.
    syed ....yela,,,,kawan baik depa tu,,,,
  • Seterik Farick · Top Commenter · Kuching, Malaysia
    Aku sokong BN. Bagus Pas, teruskan usaha memerangi rasuah. Jerung dan paus tangkap dahulu. Haiwan ini muatan perutnya sangat besar. Boleh makan 24 ekor lembu sekali.
  • Mus Mashkadov · Top Commenter
    SPRM patut buktikan.. jgn duk meroyan sgt.. ni NFC,PKFZ, Taib Mahmud, Musa Aman punya kes xselesai2.. dan pembunuh Teoh Beng Hock dan Ahmad Sarbani apa cerita?
  • Mohd Suhami Sa'aim · Top Commenter · NANYANG INSTITUTE OF ELECTRONIC
    Kalau tak nak kena tembak buat lah kerja tu betul2,ikhlas dan jujur abis cerita...
  • Azhar Maa Takaful · Top Commenter · SMKA Falahiah
    Jerung besar takde ke kena dakwa sprm..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.