Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wan Azizah kritik kerajaan Selangor abai kemudahan asas


23/08/2014 1:59pm

SHAH ALAM - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail membidas kerajaan negeri Selangor pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang didakwanya telah mengabaikan kemudahan asas kepada rakyat negeri itu.

Beliau berkata, selain kutipan sampah domestik secara tidak efisien, peruntukan yang sepatutnya digunakan untuk menurap jalan raya berlubang juga tidak digunakan oleh kerajaan negeri.

"Kita akui kerajaan Selangor mempunyai dana dan program merakyatkan ekonomi. Sungguhpun kita berbangga dengan pencapaian ini, kita juga harus prihatin isu-isu rakyat yang perlu diutamakan.

"Kemudahan asas rakyat seperti jalan rata dan tidak berlubang, persekitaran bersih serta longkang tidak tersumbat perlu dipastikan. Dan kerana itu rakyat memilih kita (pakatan pembangkang) ke tampuk kuasa," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dasar Presiden pada Kongres Nasional PKR ke-10 di Stadium Malawati di sini semalam.

Turut hadir, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden parti itu, Mohamed Azmin Ali.

Wan Azizah yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang berkata, pengabaian perkhidmatan domestik terbabit telah menyebabkan kualiti kehidupan rakyat Selangor merosot.

Menurut beliau, hal itu dibuktikan dengan peningkatan mendadak kes denggi di negeri Selangor sehingga 338 peratus sejak awal tahun ini iaitu tertinggi di negara ini. - KOSMO!

1 orang berkata:

FIT said...

Kesilapan keluarga dato seri bila menubuhkan parti...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.