Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA NAK KATA, BILA PRESIDEN ADA KUASA

Presiden ada kuasa pemutus - Majlis Syura Ulamak


KUALA LUMPUR: Majlis Syura Ulamak PAS yang bersidang hari ini membuat keputusan bahawa Presiden PAS mempunyai kuasa pemutus dalam apa jua perkara melibatkan kepentingan parti.

Dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily, mereka berkata ia merujuk kepada berdasarkan Fasal 26 (1) (a) yang menyatakan bahawa Presiden bertanggungjawab sebagai ketua bagi melaksanakan pentadbiran, gerakan dan kegiatan PAS.

Majlis Syura Ulamak juga memutuskan bahawa adalah menjadi kewajipan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat untuk menjalankan tugas dan arahan-arahan oleh Presiden sebagaimana diperuntukkan dalam Fasal 26(9)(m).

Dengan merujuk kepada Perlembagan PAS, Fasal 8 (1) (a), yang memberikan kuasa kepada Majlis Syura Ulamak untuk menjelas, menghurai dan menafsirkan Perlembagaan PAS, maka mesyuarat Majlis Syura Ulamak yang bersidang pada Ahad, 7 September 2014, membuat keputusan bahawa:

1) Presiden mempunyai kuasa pemutus dalam apa jua perkara yang melibatkan kepentingan parti berdasarkan Fasal 26 (1) (a) yang menyatakan bahawa Presiden bertanggungjawab sebagai ketua bagi melaksanakan pentadbiran, gerakan dan kegiatan PAS.

Ketua yang dimaksudkan di dalam fasal tersebut mestilah difahami seperti mana disebutkan di dalam Hadis Nabi اسمعو واطيعوا ولو تأمر عليكم عبد حبشي

"Hendaklah kalian dengar dan taat, meskipun yang menjadi ketua di kalangan kalian seorang hamba berbangsa Habsyi."

2) Bahawa menjadi kewajipan Ahli  Jawatankuasa Kerja PAS Pusat untuk menjalankan tugas dan arahan-arahan oleh Presiden sebagaimana diperuntukkan dalam Fasal 26(9)(m).

Majlis Syura Ulamak menyeru kepada semua ahli dan penyokong PAS, agar bertenang dan tidak membuat sebarang spekulasi negatif yang boleh merugikan perjuangan Islam.
- HARAKAHDAILY 7/9/2014

10 orang berkata:

Anonymous said...

Takbir 3x....kami ahli PAS kedah x akan lari dr perjuangan..

Anonymous said...

Takbir 3x

Anonymous said...

Sedarlah saudaraku sekelian tak mungkin pimpinan kita akan membust keputusanvyang merugikan parti ataukita semua kita berdiri teguh dibelakangnya

FIT said...

Pasti

Anonymous said...

Slm dr negori...biar terbarai pakatan ttp x kan hilang kepercayaan den pado PAS...takbir 3x

Anonymous said...

Saudaraku ahli Pas sekelian, kita amat sedar Presiden kita ketika ini dihujani dgn pelbagai tuduhan buruk dan dihina kiri kanan. Mereka mungkin rasa terpanah dgn penjelasan Presiden semalam yg sangat menggemparkan.
Harus diingat kita jgn sesekali bertindak balas memberi komen negatif terhadap komen cemohan mereka. Biarkan mereka.

Anonymous said...

Aduhai ahli-ahli PAS, marilah kita sama-sama berselawat dan sujud sembah kepada Tuang Presideng kita yang Moksum (TGHH) itu. Barangkali UlarMak terakhir selepas Ayoh Pin....

Anonymous said...

Dimana rakyat selangor di hati mereka. PRU / PRN nanti tak payahlah pujuk, rakyat dah baca semua tindakan. Tak pernah terdetikpun hal rakyat dalam kemelut ini. Terfikir juga siapa perlukan siapa, pemimpin atau rakyat. Yang masih memegang jawatan tak cuba menyelesaikan dengan baki kuasa yang ada atau seronok melihat aje, kata untuk rakyat. Kalau ada rakyat yang teraniaya dalam tempoh ini siapa akan disoal dahulu diakhirat kelak jika ada yang menuntut.

Anonymous said...

Dimana rakyat selangor di hati mereka. PRU / PRN nanti tak payahlah pujuk, rakyat dah dapat baca semua tindakan. Tak pernah terdetikpun hal rakyat dalam kemelut ini. Terfikir juga siapa perlukan siapa, pemimpin atau rakyat. Yang masih memegang jawatan MB tak cuba menyelesaikan dengan baki kuasa yang ada atau seronok melihat aje, kata semua untuk rakyat. Kalau ada rakyat yang teraniaya dalam tempoh ini siapa akan disoal dahulu diakhirat kelak jika ada yang menuntut.

Unknown said...

150522hangqihangray ban sunglasses
air max 95
michael kors handbags
gucci outlet online
cheap jordans
cheap oakley sunglasses
ray bans
coach factory outlet
chanel bags
soccer jerseys
burberry handbags
oakley sunglasses wholesale
true religion
coach outlet store online
ralph lauren outlet
cheap ray ban sunglasses
coach outlet online
oakley sunglasses outlet
oakley sunglasses
nike air max
michael kors outlet
coach factory outlet
michael kors bags
fitflops sale clearance
michael kors handbag
gucci outlet
pandora charms
hollister clothing
true religion jeans
hollister clothing store
christian louboutin sale
burberry outlet
ray ban sunglasses

7

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.