Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wednesday, October 8, 2014

Kawan Anwar Ibrahim ditangkap Polis?


Puncanya ialah untuk mengelak dari ditahan oleh anggota Polis setelah anggota Polis mengejar kenderaannya yang memecut dari Nilai ke Serdang.

Selain dari mengaku dirinya adalah seorang yang punya gelaran 'Datuk' lelaki tersebut juga mendakwa dirinya adalah kawan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Entah betul atau tidak dia kawan Anwar Ibrahim hanya Anwar yang tahu..

Bagaimanapun tahniah diucapkan kepada anggota Polis yang terbabit kerana terus menahan lelaki tersebut tanpa mempedulikan gelaran yang dia ada dan siapa kawan dia..
KUALA LUMPUR: "Anda tidak boleh tangkap saya, saya adalah seorang Datuk!," jerit seorang suspek ketika dia digari oleh pihak polis yang sebelum itu mengejar kenderaannya yang dipecut dari Nilai ke Serdang, awal pagi Isnin. 
Selain mendakwa dirinya sebagai 'Datuk' lelaki berusia 33 tahun itu turut memberitahu bahawa dia adalah seorang peguam dan berkawan dengan ketua pembangkang, dalam usaha untuk mengelakkan diri daripada ditangkap. 
'Datuk' itu kemudiannya menendang kenderaan polis, mengutuk polis dan para pegawai. 
Ketua Polis Daerah Sepang Superintendan Mohd Yusoff Awang berkata, polis mulanya cuba untuk mendekati suspek dan dua yang lain yang sedang berada di dalam kereta Mercedes Benz warna emas berhampiran Kawasan R&R Nilai di Lebuhraya Seremban pada pukul 3.20 pagi Isnin kerana memasang cermin gelap .
Beliau berkata pasukan peronda dengan empat petugas membunyikan siren kenderaan mereka dan menyalakan lampu beacon dalam usaha untuk menghentikan kereta suspek. 
Beliau berkata, pasukan peronda dari Serdang itu memintas kereta suspek ketika ia membelok ke Universiti Putra Malaysia. 
"Pegawai-pegawai keluar dengan senjata api dan mengarahkan pemandu di dalam kereta untuk keluar. Ketika pegawai- pegawai menggari suspek, dia mendakwa dirinya sebagai 'Datuk' dan bekerja di sebuah firma undang-undang serta merupakan kawan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim," kata Mohd Yusoff, sambil menambah polis percaya suspek cuba menipu untuk melepaskan diri daripada ditangkap. 
Beliau berkata kedua-dua penumpang lain di dalam kereta Mercedes itu kemudian keluar dari kenderaan untuk merakamkan kejadian dengan telefon pintar mereka, dengan mendakwa bahawa polis telah melakukan provokasi terhadap mereka. 
Polis membawa ketiga-tiga mereka ke Balai Polis Sri Serdang, di mana 'Datuk' itu sekali lagi menimbulkan masalah kepada pegawa-pegawai yang sedang menguruskan proses penahanannya. 
Ketiga-tiga suspek, yang berasal dari Seremban, kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis dan disiasat di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam daripada menjalankan tugas-tugasnya lapor mStar

Mungkin bagi lelaki yang ditahan Polis itu gelaran 'Datuk' adalah kebal dari tindakan undang-undang, jadi dia boleh buat ikut suka dia saja..

Buat lelaki yang ditahan Polis tu.. lepas ni kalau ditahan Polis lagi.. mengakulah pulak kawan Najib.. ha..ha..ha..

Senang banyaklaa... kena tahan Polis saja mengaku kawan kepada Pemimpin..

Kalau betul kawan kepada pemimpin negara baik Pemerintah mahupun Pembangkang, hormatilah undang-undang negara..

Tunjukkan contoh yang baik buat rakyat di bawah ni.. bukannya buat negara ni macam mak bapak hang yang punya...

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.