Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NASIB BAIK TAK TENGGELAM DI LAUTAN

[BERGAMBAR] Kapal KD Perantau Yang Digunakan Cari MH370 Tenggelam Di Lumut


Kapal hidrografi TLDM dalam penyelenggaraan hampir tenggelam di Lumut

LUMUT: Sebuah kapal hidrografi Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang sedang menjalani proses penyelenggaraan di Limbungan Boustead Naval Shipyard Sdn Bhd (BNSSB) di sini, dimasuki air sehingga hampir tenggelam malam tadi.

Kapal KD Perantau dikesan mengalami masalah pada jam 11.17 malam dan usaha menyelamatkan kapal daripada tenggelam sedang giat dilakukan oleh BNSSB dengan dibantu TLDM.

Dalam satu kenyataan, TLDM berkata tiada kecederaan atau kemalangan jiwa berlaku dalam kejadian di limbungan BNSSB yang terletak dalam Pangkalan TLDM Lumut di sini.

Kapal KD Perantau adalah kapal hidrografi yang dibina di Limbungan Hong Leong- Lursen, Pulau Pinang dan ditauliahkan pada 12 Oktober 1998.

Kapal itu diserahkan ke Limbungan BNSSB untuk menjalani rutin kerja penyelenggaraan pasang-pulih (refit) mulai 10 November lalu.

Kapal itu dijangka siap dan diserah kembali kepada TLDM pada 10 Ogos tahun depan.

Kenyataan itu menyebut, hampir kesemua peralatan mudah alih seperti motor jentera, pam dan peralatan pengukuran sudah dikeluarkan dari kapal sebelum kejadian berlaku sebagai prosedur apabila kapal menjalani proses refit.

"Sebuah lembaga siasatan akan ditubuhkan bagi mengenal pasti punca kejadian," kata kenyataan itu. -BH

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.